Jak udało nam się dowiedzieć, roboty budowlane mogą ruszyć w czerwcu br., a do najbliższego poniedziałku (23 stycznia) Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie czeka jeszcze na kolejne zgłoszenia firm w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej naprawy tego wiaduktu.
- W maju będziemy chcieli wyłonić wykonawcę wszystkich robót, a jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace remontowe planujemy zaraz potem - mówi Helmut Klabis, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Częstochowie.
Dąbrowski wiadukt ma już ponad pół wieku, a właśnie tutaj krzyżuje się ponad dziesięć torowisk na jednej z najważniejszych linii kolejowych w naszym kraju, biegnącej z Katowic do Warszawy. Tymczasem od kilku miesięcy z betonowych płyt na przejeżdżające pod wiaduktem samochody odpadają kawałki betonu. Bezpiecznie nie mogą czuć się piesi. Jesienią ubiegłego roku kolej zabezpieczyła skorodowane pręty i całą konstrukcję, ale to jednak nie rozwiązało problemu. Dlatego teraz pojawiły się dwie koncepcje zmian. Całkowita przebudowa wiaduktu, co będzie wiązało się z dużymi problemami i dla kierowców, i dla organizacji ruchu pociągów, albo jednak nieco mniejszy zakres prac. W tym drugim przypadku wiadukt zostałby jednak zabezpieczony tylko na 10-15 lat, a nie na kolejne półwiecze. - Więcej o metodach i sposobie remontu będziemy mogli powiedzieć pod koniec lutego. Potrzebne są bowiem jeszcze dodatkowe konsultacje - podkreśla Helmut Klabis.
Dokumentacja projektowa przebudowy wiaduktu ma być gotowa do 30 kwietnia br.
*TOP 10 NAJZABAWNIEJSZYCH ŚLĄSKICH SŁÓW
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?