18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa nowa droga Tucznawa: jezdnia w środku lasu

Piotr Sobierajski
Dąbrowa Górnicza: budowa drogi do terenów inwestycyjnych w Tucznawie
Dąbrowa Górnicza: budowa drogi do terenów inwestycyjnych w Tucznawie PAS
Dąbrowa nowa droga Tucznawa. Sprawdziliśmy, jak buduje się obwodnica rozjeżdżonej przez tiry dzielnicy Ząbkowice, która będzie jednocześnie drogą dojazdową do 260 hektarów terenów inwestycyjnych w dzielnicy Tucznawa.

Dąbrowa nowa droga Tucznawa: wiele pracy na kilku odcinkach

Inwestycja robi wrażenie, bo droga przebiega praktycznie w środku lasu i na bieżąco trzeba wyrąbać pod jej ślad setki drzew, a do tego spora część 9-kilometrowego odcinka powstaje od podstaw. Na razie pogoda sprzyja ekipom budowlanym, co daje nadzieje, że całość zakończy się w terminie, a więc do końca przyszłego roku.
Wjeżdżamy na plac budowy od strony ul. Idzikowskiego, na granicy Tucznawy i Ząbkowic. Od razu widać szerokie przestrzenie, przygotowane do układania kolejnych warstw asfaltu. A tym zajmuje się zwycięskie w przetargu konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL S.A. z Dąbrowy Górniczej oraz P.B.D. „Drogopol-ZW”z Katowic. – Prace drogowe wraz z infrastrukturą podziemną są wykonywane jednocześnie na trzech odcinkach. W pierwszej kolejności zostanie zrealizowany odcinek umożliwiający dojazd do planowanej strefy przemysłowej, co umożliwi jej rozwój – mówi Klaudia Zawadzka z Przedsiębiorstwa Miejskiego MZUM.PL S.A. – Odcinek ten od ulicy Idzikowskiego do ronda nr 5 zostanie wykonany i oddany do użytku w całości w tym roku. Następnym priorytetem jest rondo nr 4 w całym zakresie, oraz przebudowa infrastruktury podziemnej na pozostałych trzech rondach , które planujemy wybudować w roku bieżącym. Pozostały zakres robót będzie na bieżąco wykonywany w roku przyszłym – dodaje.

Dąbrowa nowa droga Tucznawa: wytną las, poprowadzą dalej drogę

Wykonawcy na przełomie tego i przyszłego roku planują kolejną wycinkę drzewostanu, a prace ruszą dalej po wykarczowaniu pni. Jak w takim razie wybudować w środku lasu drogę, by służyła przez kolejne dziesięciolecia i szybko nie rozjeździły jej tiry? – Całość konstrukcji składać się będzie z pięciu warstw, w tym trzech bitumicznych i dwóch z kruszywa, oraz odwodnienia poprzez wykonanie rowów szczelnych i kanalizacji deszczowej. Z uwagi na ukształtowanie terenu konieczne będzie wykonanie robót ziemnych poprzez przygotowanie wykopów o głębokości około 7 metrów w pasie drogowym, przemieszczenia urobku oraz wykonania nasypów – wyjaśnia Klaudia Zawadzka. – Wykorzystujemy specjalistyczny sprzęt taki, jak: młoty kruszące, koparki z łyżkami przesiewającymi, spycharki wielkogabarytowe oraz równiarki i rozścielacze. Na podbudowie zasadniczej zostaną ułożone trzy warstwy betonu asfaltowego co zapewni trwałość i odporność na powstawanie kolein – dodaje.

Dąbrowa nowa droga Tucznawa: obwodnica i dojazd dla inwestorów

Inwestycja jest bardzo ważna dla ponad 123-tysięcznej Dąbrowy Górniczej, bo ma w efekcie pomóc w sprowadzeniu do miasta potężnych inwestorów. – Inwestorzy obecnie oczekują w pełni przygotowanego, czyli uzbrojonego terenu. Tucznawa ma ogromny potencjał ze względu na największy w naszym regionie obszar inwestycyjny oraz opracowaną koncepcję zagospodarowania terenu i status Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na prawie 100 ha. Aby można było w pełni podkreślać jego atuty, a przede wszystkim przystąpić do sprzedaży, konieczne jest skomunikowanie tego terenu z głównymi drogami – mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. A więc drogą krajową nr 94 z Katowic w kierunku Krakowa oraz drogą wojewódzką 796 w kierunku Zawiercia, a w kolejnym etapie planowane jest jej doprowadzenie aż do S1.

Dąbrowa nowa droga Tucznawa: Drogopol zna się na rzeczy i cały czas coś buduje

W ostatnim czasie Drogopol wykonywał i wykonuje wiele inwestycji polegających na budowie, przebudowie i rozbudowie infrastruktury drogowej. Wykonał między innymi takie zadania jak: Przebudowa Drogi Wojewódzkiej nr 935 wraz z budową chodników na terenie gminy Suszec na odcinku Żory - Pszczyna, odcinek trasy łączącej DTŚ z autostradą A-4, tzw. trasę NS w Rudzie Śląskiej, jak również kompleksowe zadanie dotyczące Strefy Przemysłowej Jaworzna wraz z infrastrukturą towarzyszącą, oraz przebudowę DK 79 w Jaworznie. Wykonano ponadto „ Przebudowę jezdni prawej w ciągu Drogi Ekspresowej S-86 Sosnowiec-Katowice”. Wszystkie roboty zostały wykonane bez usterek, odebrane i przekazane do eksploatacji. Obecnie poza tymi zadaniami wykonuje szereg innych budów, między innymi dla Zarządu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – przebudowę drogi Toszek-Paczynka oraz Remont DW nr 907 wraz z odwodnieniem na odcinku od km 42+123 do km 50-621 Wielowieś-Toszek” dla Zarządu Dróg Wojewódzkich i przebudowę Dróg Wojewódzkich nr 408 wraz z odwodnieniem na odcinku Sośnicowice-Sierakowice. Dla Kompanii Węglowej buduje z kolei ulicę Bielszowicką wraz z przyporami w Rudzie Śląskiej. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” prowadzi jeszcze wiele innych złożonych inwestycji drogowych na terenie całego województwa śląskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto