O przyszłości w branży motoryzacyjnej dyskutowali w Sosnowcu europejscy eksperci podczas International Automotive Business Meeting

W sosnowieckim Expo Silesia rozpoczęła się (27.11) międzynarodowa konferencja branży motoryzacyjnej (International Automotive Business Meeting). Goście zastanawiali się m.in. nad przyszłością branży w kontekście nadchodzących zmian, związanych z koniecznością przestawienia produkcji aut ze spalinowych, na te z czystymi napędami, czyli np. elektryczne, lub napędzane ogniwami wodorowymi. IABM to dwudniowe wydarzenie, które gromadzi przedstawicieli władz, liderów branży motoryzacyjnej i ekspertów wymieniających się doświadczeniami oraz pokazywania trendów.

Konferencję otworzył Aldo Amati, ambasador Włoch w Polsce. Przywitał się z gośćmi IABM po polsku.
- Jestem ambasadorem w Polsce zaledwie od miesiąca, ale cieszę się, ze mogę uczestniczyć w tak ważnym wydarzeniu. Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków przemysłu motoryzacyjnego w Europie i na świecie. Cieszę się, że to państwo wprowadza u siebie innowacje i chce stać się liderem elektromobilności – mówił ambasador Amati.
Całe wydarzenie zainaugurował też Piero Cannas, prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce. Wspomniał o niedawnej śmierci Silvio Brignone, prezesa Bitron Poland. Bitron Poland z siedzibą w Sosnowcu, jest częścią międzynarodowej korporacji, w skład której wchodzi 13 zakładów produkcyjnych na całym świecie. 

O samochodach przyszłości w Sosnowcu

Arkadiusz Chęciński, jako prezydent miasta, w którym odbywa się IABM mówił o wyzwaniach przed jakimi stoi przemysł motoryzacyjny u progu wdrożenia elektromobilności.
- Ciesze się, że o tych ważnych sprawach będziemy rozmawiać w moim kochanym Sosnowcu – mówił.
Pierwszy panel, jaki odbył się podczas International Automotive Business Meeting w Expo Silesia dotyczył przyszłości przemysłu motoryzacyjnego w Europie. Mówili o tym Marcin Korolec, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych i europoseł Andrzej Grzyb. Panel prowadził Krzysztof Bolesta.
Mówiono o zakupach autobusów elektrycznych przez samorządy (polska jest jednym z liderów w tej kategorii w Europie), o dofinansowaniu rozwoju tzw. czystych napędów, o ich wydajności i przyszłości. Zastanawiano się czy Polska ma szansę na opracowanie własnej technologii produkcji baterii do samochodów elektrycznych, bo same fabryki już u nas powstają.
Kolejny panel dotyczył metropolitalnej polityki związanej z przyszłościowymi rozwiązaniami w motoryzacji.

28 listopada druga część IABM

28 listopada o godzinie 10 rozpocznie się druga część IABM.
Ogółem w wydarzeniu weźmie udział około 400 firm, nie tylko z Polski i Europy, ale także z największych światowych rynków motoryzacyjnych takich jak Chiny, Japonia, Indie oraz Stany Zjednoczone.
W programie przewidziana jest konferencja z udziałem znanych międzynarodowych ekspertów z branży oraz kolacja galowa, a drugiego dnia spotkania networkingowe: Speed Business Mixer i spotkania B2B.
Organizatorami IABM są: Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Miasto Sosnowiec, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE)
Współorganizatorzy: Miasto Dąbrowa Górnicza, Klaster "Silesia Automotive & Advanced Manufacturing”, Japan External Trade Organization (JETRO), Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Advantage Austria.

AD

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

29.11.2018, 10:33

Siedzą i kombinują jak tu niszczyć portfel każdego właściciela dziadostwem podyktowanym zachłannością złodziei we fabryce. Kazda część pojazdu ma drogowskaz jakim jest banknot i cudza krzywda dyktując ograniczenia żywotności i wytrzymałości.Brakuje tylko rozwścieczonych tłumów i stadionowych chuliganów za ten syf z kupą plastiku elektroniki i szyb na klej ,byle portfelem szarpać. Wszystko projektowane tylko pod zyski i branie ich części. Żyć się nie da z tym dziadostwem w salonach

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3