Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: nowe rondo i wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe
Roboty drogowe wciąż trwają na ulicach: Piłsudskiego, Królowej Jadwigi oraz Sobieskiego. Wiele dzieje się w dzielnicy Gołonóg, gdzie kierowcy natrafią na utrudnienia przy przejeździe przez rondo Budowniczych Huty Katowice, które dotychczas rondem było tylko z nazwy, a pierwszeństwo przejazdu mieli kierowcy poruszający się ul. Piłsudskiego, co było przyczyną wielu kolizji. Teraz się to zmienia. Rondo będzie prawdziwym rondem, ale zmiana jego geometrii, budowa nowych wjazdów, zjazdów oraz chodników powoduje, że możemy w tym miejscu natrafić na korki i zatory.
Więcej zdjęć ZOBACZ TUTAJ
Gotowe jest natomiast prawie w całości nowe rondo, jakie powstało nieco dalej w stronę centrum miasta, a więc na skrzyżowaniu ul. Tysiąclecia i Piłsudskiego. Jest przejezdne, pozostały wokół jeszcze prace wykończeniowe. Kilkaset metrów dalej ekipy remontowe uwijają się przy nowym, wspólnym przystanku autobusowo-tramwajowym na Manhattanie, a także w połączonym z nim przejściu podziemnym, które zostało całkowicie odnowione i przebudowane.
Kolejne utrudnienia czekają na kierowców w rejonie targowiska miejskiego i alei Majakowskiego, gdzie też powstaje rondo, a do tego trwają prace przy wymianie nawierzchni na jezdni w kierunku Gołonoga. Uważać trzeba też w centrum, gdzie też korygowana jest geometria ronda, a do tego prace trwają na ul. Sobieskiego. Wzdłuż niej powstają teraz także chodniki i ścieżka rowerowa.
Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: kiedy finał prac?
Dla kierowców obecnie udostępniony jest ruch na wszystkich relacjach na terenie przebudowy, z ograniczeniami w postaci zamkniętych kilku części jezdni. Ruch dwukierunkowy wprowadzony został na jezdni w kierunku Będzina, na odcinku od ul. Chopina do centrum, następnie od centrum do Al. Róż i od Al. Róż do ul. Majakowskiego. Z kolei od ul. Majakowskiego do ul. Kasprzaka ruch poprowadzony został jednokierunkowo, po jednym pasie na każdej jezdni. Powodem są roboty wykończeniowe oraz nasadzenia roślin.
Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej wszystkie prace mają się zakończyć w planowanym pierwotnie terminie, a więc do końca 2023 roku. W tym momencie termin zakończenia prac pozostaje bez zmian.
Koszt całej inwestycji po stronie miasta (osobne koszty związane z przebudową torowiska tramwajowego ponoszą Tramwaje Śląskie) to 116 mln 414 tysięcy 746,37 zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 87 mln 833 tys. 468,20 zł.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?