Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej. Prawie wszystko gotowe, wkrótce pojedziemy nową obwodnicą śródmieścia

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak wygląda nowe centrum przesiadkowe, parkingi, wiadukt kolejowy, ronda, przejście dla pieszych i rowerzystów oraz obwodnica śródmieścia, które powstały w Dąbrowie Górniczej

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak wygląda nowe centrum przesiadkowe, parkingi, wiadukt kolejowy, ronda, przejście dla pieszych i rowerzystów oraz obwodnica śródmieścia, które powstały w Dąbrowie Górniczej Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak/UM DG
Budowa centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej to jedna z największych miejskich inwestycji ostatnich lat. Po wielu miesiącach zmierza do końca, który zaplanowany został oficjalnie na marzec 2023 roku. Nie ma już rozkopanych ulic, gór ziemi, błota, a być może jeszcze w tym miesiącu pojedziemy nową drogą za Hutą Bankową oraz Centrum Handlowym Pogoria, zwaną potocznie obwodnicą śródmieścia.

Ostatnie prace, poprawki, wkrótce pojedziemy kolejną nową drogą

Ta nowa droga, która od początku była jednym z głównych elementów całego powstającego układu komunikacyjnego, jest już praktycznie gotowa. Ekipy budowlane poradziły sobie ze wszystkimi wyzwaniami. Stoi wiadukt nad torowiskiem kolejowym, nawierzchnia asfaltowa pojawiła się na całej długości, a także na wszystkich nowych rondach, wjazdach i zjazdach, które pozwalać będą nie tylko na dotarcie bezpośrednio do CH Pogoria czy do dworca kolejowego bez wjeżdżania do ścisłego centrum miasta, ale także dotarcie niejako „bokiem” w stronę dzielnicy Gołonóg oraz trasy S1 i DK94. Za kilka dni ma nastąpić przekazanie dokumentacji, a potem przyjdzie czas na odbiory techniczne.

Ekipy firmy Nowak-Mosty widać jeszcze wokół wspomnianego dworca kolejowego, gdzie powstają nowe stanowiska dla autobusów oraz dwa ogromne parkingu, po obu stronach linii kolejowej. Trwają także prace wykończeniowe przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów w ciągu ulicy Konopnickiej, które zastąpiło poprzedni przejazd z rogatkami, którym poruszali się i piesi, i kierowcy. Teraz ci drudzy mają do dyspozycji osobny przejazd na drugą stronę miasta pod wiaduktem kolejowym, który powstał na przedłużeniu ulicy Kościuszki.

Prace przy budowie nowego układu komunikacyjnego w ramach budowy centrum przesiadkowego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej rozpoczęły się w 2020 roku.

Śródmieście zmienia się całkowicie

Inwestycję drogowo-komunikacyjną wraz z budową nowego centrum przesiadkowego przed dworcem kolejowym (dojeżdżać będą tu od strony ul. Poniatowskiego autobusy) realizuje konsorcjum firm Nowak-Mosty oraz Complex z Dąbrowy Górniczej. Po dwóch stronach dworca powstanie tu łącznie 375 miejsc parkingowych, a wcześniej pojawiły się trzy nowe ronda oraz wspomniany wiadukt kolejowy. Całkowitą przebudowę ma za sobą także ulica Kolejowa.

Całe przedsięwzięcie ma wartość 229 mln zł, z czego 82,5 mln zł to zewnętrzne dofinansowanie - 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Obecnie trwa także w śródmieściu Dąbrowy Górniczej remont dworca kolejowego, którym zajmuje się w ramach osobnego zadania na zlecenie PKP SA firma Berger-Bau. Całość prac ma się zakończyć w pierwszej połowie 2023 roku. Gotowe są natomiast już nowe perony oraz windy i przejścia podziemne, wykonane wraz z trwającą obecnie budową nowego układu komunikacyjnego.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto