To dość zaskakująca decyzja, ponieważ zgodnie z decyzjami Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Katowicach PKP miało całą konstrukcję (zamkniętą właśnie od 2010 r.) wyremontować.
- Mamy w planach rozebranie właśnie tej kładki. Jej remont jest nieuzasadniony ze względów ekonomicznych, dlatego podjęto decyzję o likwidacji - mówi Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego PKP S.A.
Ta operacja ma kosztować kolej aż 260 tys. zł, podczas gdy projekty remontu i przebudowy zakładały wstępnie koszty na ponad 450 tys. zł. Czy rozbiórka jest więc aż tak bardzo opłacalna? Zwłaszcza, że bezpieczne przejście przez tory i tak musi być. Tak czy inaczej problem będzie miało teraz miasto, bo to właśnie ono wybudowało tak zwane tymczasowe przejście przez torowisko w Strzemieszycach. Po wyburzeniu kładki stanie się ono jednak jednym bezpiecznym przejściem, więc pewnie będzie musiało zostać w tym miejscu na dobre. Problem tylko w tym, że miasto na jego użytkowanie ma pozwolenie do końca roku, a do tego płaci PKP PLK całkiem spore pieniądze. To 40 tys. zł miesięcznie za wyłączenie z ruchu torów, ograniczenie w tym miejscu prędkości do 20 km/h oraz oświetlenie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?