Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: centrum przesiadkowe i tunel pod torami bliżej. Ruszył przetarg ZDJĘCIA

Piotr Sobierajski
Mamy dobre wiadomości, dla tych wszystkich, którzy czekają z niecierpliwością na pierwsze zmiany komunikacyjne w śródmieściu Dąbrowy Górniczej. Miasto formalnie ogłosiło 15 listopada przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego, parkingów oraz tunelu podziemnego.

W piątek 15 listopada całą niezbędną do wyłonienia wykonawcy prac dokumentację miasto przesłało do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenie o przetargu ma zostać tam zamieszczone w czasie najbliższych pięciu dni. Rozpoczęcie całego procesu i przesłanie dokumentacji oznacza, że od dzisiaj (15 listopada) firmy zainteresowane udziałem w przetargu mają 25 dni na składanie ofert. Taka sytuacja jest możliwa, ponieważ wcześniejsze informacje o planowanej inwestycji ukazały się już w BIP-ie dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. Szczegóły tego nowego przetargu poznamy natomiast po weekendzie, kiedy to ogłoszenie o poszukiwaniu wykonawców pojawi się właśnie we wspomnianym wcześniej Biuletynie Informacji Publicznej UM w Dąbrowie Górniczej.

Można się spodziewać sporego zainteresowania tym przedsięwzięciem, bowiem to jeden z największych projektów miejskich w ostatnich latach.

Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany) przygotowała spółka Mosty Katowice. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej?

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.

Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto