Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe: ponad 65 mln zł na udogodnienia dla rowerzystów

PAS
W Dąbrowie Górniczej nie brakuje amatorów aktywnego wypoczynku i jazdy na rowerach
W Dąbrowie Górniczej nie brakuje amatorów aktywnego wypoczynku i jazdy na rowerach
Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe. Dąbrowa Górnicza ma szanse zamienić się wkrótce w miasto rzeczywiście przyjazne rowerzystom. A to wszystko dzięki projektowi „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza". Będzie polegał na rozbudowie infrastruktury rowerowej w mieście wraz ze stworzeniem węzłów przesiadkowych zintegrowanych z transportem rowerowym i komunikacją publiczną (autobusem, tramwajem) oraz koleją, czyli tzw. punktami bike and ride.

Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe: ponad 65 mln zł na udogodnienia dla rowerzystów

– Na razie przygotowujemy projekt do realizacji, która jest planowana w 2016 roku. Termin może brzmi nieco odlegle, ale warto wykorzystać tę szansę i już dziś wszystko odpowiednio przygotować – mówi Tobiasz Nykamowicz, oficer rowerowy w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Dzięki finansowemu wsparciu z Unii Europejskiej nasze miasto może pozyskać na ten projekt wielkie pieniądze. Wartość projektu będzie wynosić bowiem ok. 66 mln złotych z czego aż 85 procent, czyli 56 mln zł, to dotacja z pozakonkursowych środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych z obszaru: niskoemisyjny transport. Efekt? 30 kilometrów zmodernizowanych tras rowerowych w Dąbrowie Górniczej oraz 25 nowych węzłów przesiadkowych typu bike and ride. Co ważne, cały pomysł zmierza do tego, by sieć tras rowerowych połączyła nie tylko tereny typowo rekreacyjne, ale także dała szanse na dojazd rowerem do pracy, czy szkoły albo też przesiadki na autobus. Mieszkańcy będą mogli bezpiecznie dojechać rowerem do punktu przesiadkowego, np. zlokalizowanego w centrum miasta, zostawić swój rower na bezpiecznym parkingu rowerowym i dalej kontynuować podróż np. komunikacją miejską. Taki typ podróży jest bardzo popularny w miastach tzw. starej Unii Europejskiej i staje się coraz bardziej popularny w polskich miastach.

– Unia Europejska w perspektywie budżetowej 2014-2020 promuje zrównoważony transport, czyli transport którego ideą jest rozwój transportu rowerowego, komunikacji miejskiej oraz ruchu pieszego, zachęcając przy tym mieszkańców miasta do podróży efektywniejszymi i ekologicznymi środkami transportu, alternatywnymi do transport indywidualnego - samochodowego. Takie działania mają za zadanie redukcję zanieczyszczeń motoryzacyjnych, zwiększenie komfortu i jakości życia mieszkańców – tłumaczy Tobiasz Nykamowicz.

Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe: z osiedli do parków i nad jeziora

– Priorytet rozwoju transportu rowerowego w naszym mieście porusza przyjęta przez Radę Miejską w grudniu 2009 r. „Polityka Transportowa miasta Dąbrowa Górnicza”. Ponadto w 2012 roku opracowane zostało Studium Głównych Tras Rowerowych miasta Dąbrowa Górnicza, które było przedmiotem konsultacji, na których mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi do opracowania. Przygotowując projekt będziemy kłaść nacisk na komfort i bezpieczeństwo dojazdu z osiedli na tereny rekreacyjne naszego miasta, czyli tzw. Pojezierze Dąbrowskie, Park Zielona oraz do planowanych punktów przesiadkowych bike and ride. Ponadto działania zwiększą bezpieczeństwo ruchu drogowego wszystkich uczestników ruchu: kierowców, rowerzystów i pieszych. Będziemy się starali zachęcać mieszkańców do aktywnego udziału w opracowywaniu tzw. planu mobilności, w którym rower jest tylko elementem intermodalnej podróży (wykorzystującej więcej niż jeden środek transportu). Wkrótce pojawią się pierwsze szczegóły – dodaje.

Skutkiem projektu zielonej mobilności ma być wzrost dostępności do komunikacji miejskiej, czy kolei, co wpłynie na podniesienie konkurencyjności transportu publicznego z korzyścią dla mieszkańców naszego miasta. Warto wspomnieć, iż główny ciąg komunikacyjny łączący Zagłębie Dąbrowskie z Katowicami (droga S86) w przeprowadzonym w 2010 roku generalnym pomiarze ruchu posiadała największe natężenie ruchu w Polsce. Wynosiło średnio aż 104 tys. 339 pojazdów na dobę, co powoduje iż w godzinach szczytu droga ta jest bardzo często zakorkowana, znacząco wydłużając czas podróży.

Informacje dotyczące projektu będą na bieżąco pojawiały się na stronie internetowej dabrowarowerowa.pl

Tak wygląda pierwszy, polski samochód elektryczny, Izera

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anonim

Mamy rok 2018, władza ta sama a drogi rowerowe tylko wokół Pogorii 3 tak jak 20 lat temu...A na promowanie poszły miliony, wiadomo do czyjej kieszeni..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3