Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: Trwa budowa centrum przesiadkowego, tunelu pod torami i drogi za Hutą Bankową. Jak postępują prace?

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak wygląda dziś plac budowy centrum przesiadkowego, peronów, dworca PKP, a także budowa nowej drogi od ul. Sobieskiego, która pobiegnie do centrum za Hutą Bankową Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak wygląda dziś plac budowy centrum przesiadkowego, peronów, dworca PKP, a także budowa nowej drogi od ul. Sobieskiego, która pobiegnie do centrum za Hutą Bankową Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
Od miesiąca trwa budowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym, a od 12 października przebudowa układu drogowego od strony wjazdu z Będzina do Dąbrowy Górniczej. Zamknięta jest część ulic, wycięte zostały drzewa kolidujące z inwestycją, zmienia się nawierzchnia ul. Kolejowej. Z każdym dniem widać postępy prac, których finał mamy zobaczyć w 2023 roku.

W ramach tego dużego przedsięwzięcia, realizowanego przez miasto i PKP PLK S.A., powstaną m.in.: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany.

W mieście widać już efekty prac, które na ul. Kościuszki ruszyły 2 listopada. Zamknięta jest ul. Kolejowa, która nie tylko zyska nową nawierzchnię, ale drogę rowerową, chodniki i oświetlenie. Na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, wybudowane będzie nowe rondo. W pierwszym etapie, do marca 2021 roku, wykonywane będzie na ul. Kolejowej uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej. Zdemontowane zostały m.in. poczekalnie na peronie a także część torów. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku.

Inwestycja rozpoczęła się natomiast od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Prace ruszyły tam 12 października. Dla kierowców wyznaczone zostały objazdy, a droga w kierunku Będzina została na sporym odcinku zamknięta. To właśnie w tym miejscu układ drogowy zostanie wzbogacony o nowe, ogromne rondo z kilkoma wyjazdami. Jeden z nich będzie prowadził za hutą Bankową w kierunku centrum przesiadkowego i ul. Kolejowej. Na zdjęciach widać już częściowo nowy układ drogowy, a prace posuwać się będą w kierunku Huty Bankowej.

Tak wygląda dziś plac budowy centrum przesiadkowego, peronów, dworca PKP, a także budowa nowej drogi od ul. Sobieskiego, która pobiegnie do centrum za Hutą Bankową Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Dąbrowa Górnicza: Trwa budowa centrum przesiadkowego, tunelu...

W trakcie budowy zmieniła się organizacja ruchu, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie wiąże się z kolejnymi zmianami i utrudnieniami w ruchu. Na początku grudnia zostanie zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej.

Efekt inwestycji da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.

Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i użytkownicy jednośladów na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Przebudowa układu drogowego czeka też rejon dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Z nowych, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań będzie można korzystać w 2023 roku.

Za 229 mln zł, inwestycję wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto