Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice: pierwsze w mieście centrum przesiadkowe gotowe [ZDJĘCIA]

Piotr Sobierajski
D.Nowak, mat. UM DG, PAS
Pierwsze w Dąbrowie Górniczej centrum przesiadkowe jest już gotowe! Powstało na placu przed nieczynnym dziś niestety dworcem kolejowym w dzielnicy Ząbkowice, który przez dziesięciolecia był jednym z najważniejszych na trasie kolejowej z Katowic do Warszawy. Zobaczcie zdjęcia...

Jak podkreślają dąbrowscy urzędnicy do niedawna był to zwykły, zaniedbany plac. Dzięki inwestycji realizowanej przez miasto powstały tutaj miejsca postojowe dla samochodów (łącznie 20), chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy oraz przystanek autobusowy. Wkrótce będą dojeżdżać tam autobusy, które teraz zatrzymują się przy ul. Armii Krajowej. Inwestycję za nieco ponad 3,2 mln zł zrealizowała Eurovia.

Centrum przesiadkowe jest miejscem, w którym wygodnie można przesiąść się z auta na autobus albo pociąg. Piesi i rowerzyści mogą dotrzeć tam z obu stron dzielnicy rozdzielonej torami, bo od początku roku łączy je bezpieczny tunel podziemny. Jego realizacja to wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK.

Tunel został oficjalnie otwarty 19 lutego tego roku. Co ciekawe, mogą z niego także korzystać rowerzyści. Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice została dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zniknęła stara, niefunkcjonalna kładka nad torami. Zamiast niej powstało wygodne i bezpieczne przejście podziemne, łączące dwie strony dzielnicy Ząbkowice, od ul. Dworcowej do ul. gen. W. Sikorskiego i M. Dąbrowskiej.

Inwestycja zrealizowana została w ramach projektu„Przebudowa infrastruktury do obsługi podróżnych na stacjach i przystankach”To wspólne zadanie, realizowane od 2017 roku przez gminę Dąbrowa Górnicza i PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. w Częstochowie. Budowa kosztowała 6,7 mln zł netto, z czego 3,5 mln zł przeznaczyła na nią kolej, a 3,2 mln zł dołożyło miasto. Wykonawcą prac była firma Banimex.

Inwestycje w Ząbkowicach są częścią szerszych przedsięwzięć w mieście, związanych z przebudową układu drogowego, m.in. w rejonie dworców w centrum i Gołonogu.

Sztuczna inteligencja “nie radzi” sobie z hejtem?

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
1 października, 21:06, Gość:

Być może od strony Osiedla Robotniczego inwestycja została zakończona, ale wystarczy przejść na drugą stronę (M.Dabrowskiej) i zobaczyć ruinę po dawnej HSG, a w stronę ul. Dreszera nadal blotnista ścieżka, chociaż aż się prosi, żeby wykończyć ten odcinek i umożliwić mieszkańcom i pracownikom latwe dojscie. Może Pan redaktor wybierze się do Ząbkowic i zrobi parę zdjęć również po drugiej stronie przejścia? Tylko że wtedy nie będzie to tak różowo wyglądało...

A ile remontów (urzędniczych mieszkań) przy takiej budowie można wykonać ?! Kilka domów wykończyć ! Tym by się Pan redaktor zainteresował a nie mydleniem oczu !!!

G
Gość

taka radosna twórczość urzędników k...........20 samochodów,Centrum przesiadkowe jaja jak berety.Czy ktoś zajmie się tym.Gdzie służby i"organy".Najlepsza jest droga rowerowa .Na odcinku ok 600m I0 ławeczek z stojakami na rowery.Konczy się w lesie.Wow

G
Gość

Nowy parking służy okolicznym mieszkańcom bloków a nie podróżnym. :)

M
MG
2 października, 6:51, MichałDG:

To kpina kto zaakceptował ten projekt. 2 razy chciałem zostawić auto i pojechać pociągiem i 2 razy nie było gdzie stanąć! Powinno być co najmniej 2x więcej miejsc parkingowych. Z chęcią bym się przesiadł z auta na pociąg ale ten bubel to wyklucza

Masz rację, zobaczcie ile jest zmarnowanego miejsca na drogi! Po cholerne jest tam tyle objazdów i zakrentasków, jakiś kretyn to projektował.

M
MichałDG

To kpina kto zaakceptował ten projekt. 2 razy chciałem zostawić auto i pojechać pociągiem i 2 razy nie było gdzie stanąć! Powinno być co najmniej 2x więcej miejsc parkingowych. Z chęcią bym się przesiadł z auta na pociąg ale ten bubel to wyklucza

G
Gość

Być może od strony Osiedla Robotniczego inwestycja została zakończona, ale wystarczy przejść na drugą stronę (M.Dabrowskiej) i zobaczyć ruinę po dawnej HSG, a w stronę ul. Dreszera nadal blotnista ścieżka, chociaż aż się prosi, żeby wykończyć ten odcinek i umożliwić mieszkańcom i pracownikom latwe dojscie. Może Pan redaktor wybierze się do Ząbkowic i zrobi parę zdjęć również po drugiej stronie przejścia? Tylko że wtedy nie będzie to tak różowo wyglądało...

G
Gos

Co to jest 20 miejsc postojowych, w czasach, których w 1 gospodarstwie domowym są w użyciu 2-3 samochody. Ech

G
Gość

Ciekawe czy w dalszym ciągu jest tak że autobus w stronę Ujejsca odjeżdża na kilka minut przed przyjazdem pociągu i na kolejny autobus czasem trzeba czekać kolejną niecałą godzinę.

Dodaj ogłoszenie