Generał Hermaszewski i podboje NASA

Piotr Sobierajski
Agnieszka Skwara przy zdjęciach wykonanych przez NASA
Agnieszka Skwara przy zdjęciach wykonanych przez NASA Fot. Anna Polewiak.
"Nowa era odkryć - 50-lecie NASA" - to tytuł wystawy, którą można zobaczyć w Bibliotece Głównej Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kościuszki 25. Eksponaty zostały udostępnione miastu przez Konsulat Generalny USA w Krakowie. Wystawa będzie też okazją do spotkania z polskim kosmonautą - gen. Mirosławem Hermaszewskim. Generał będzie gościem biblioteki 10 lutego.

Ekspozycja powstała w związku z jubileuszem 50-lecia amerykańskiej Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej oraz 40-lecia pierwszego lądowania człowieka na księżycu. Prezentuje fotografie z sześciu najważniejszych wydarzeń w amerykańskiej historii podboju kosmosu.

- Zdjęcia ukazują promy kosmiczne podczas startu i lotu, astronautów w przestrzeni kosmicznej, a także wyjątkowe ujęcia Ziemi i Marsa z Kosmosu - mówi Edyta Gudek-Piekoszewska z dąbrowskiej biblioteki.

Jedną z ciekawostek jest mini-odtwarzacz DVD, który znajduje się na powierzchni Marsa. Odtwarzacz zawiera komunikat dla przyszłych badaczy planety, ale także nazwiska ponad ćwierć miliona Ziemian, opowiadania science-fiction, dla których inspiracją była Czerwona Planeta.

MuzoTok: Zuza Jabłońska