Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrapas rowerowy w Dąbrowie Górniczej będzie gotowy do 1 czerwca

mat. prasowe
Kontrapas rowerowy w Dąbrowie Górniczej powstaje na ul. Konopnickiej
Kontrapas rowerowy w Dąbrowie Górniczej powstaje na ul. Konopnickiej
Wzdłuż ulicy Konopnickiej powstaje kontrapas rowerowy w Dąbrowie Górniczej. Pierwszy w mieście. Do użytku rowerzystów gotowy będzie już 1 czerwca i jednocześnie stanie się pierwszym kontrapasem rowerowym w województwie śląskim!

Kontrapas rowerowy w Dąbrowie Górniczej będzie skracał dystans i czas przejazdu od centrum miasta do przejazdu kolejowego i drogi prowadzącej w kierunku Pogorii III i Parku Zielona. Zwiększy on także bezpieczeństwo i rowerzystów i samych kierowców samochodów – co prawda pas ruchu będzie zwężony, ale wyraźnie wyznaczony kontrapas poprawi widoczność innych użytkowników jezdni oraz odseparuje i uspokoi ruch.

Przy wjeździe na kontraps od strony centrum oraz na wyjeździe, ruch samochodów i rowerów będzie od siebie odseparowany, a sam kontrapas docelowo będzie on oznaczony kolorem czerwonym oraz symbolami roweru wraz ze strzałkami wskazującymi jednocześnie obowiązujący na nim kierunek jazdy.

- Lokalizacja pierwszego kontrapasu w naszym mieście nie jest przypadkowa. Podczas prac nad studium rowerowym i prowadzonych wtedy obserwacji natężenia ruchu rowerowego w Dąbrowie, okazało się że ul. Konopnicka jest jedną z najczęściej używanych przez rowerzystów dróg, gdzie w ciągu godziny naliczyliśmy 123 rowerzystów w obu kierunkach. – mówi Tobiasz Nykamowicz, dąbrowski Oficer Rowerowy, który odpowiedzialny jest za realizację polityki rowerowej w Dąbrowie Górniczej.

Nykamowicz dodaje, że również w czasie konsultacji mieszkańcy jako jedną z najczęściej powtarzających się sugestii podawali skomunikowanie centrum miasta i największych osiedli z terenami rekreacyjnymi, co dodatkowo przemawiało za zmianą organizacji ruchu na ul. Konopnickiej.

Jednak pojawienie się kontrapasu rowerowego w Dąbrowie Górniczej niesie za sobą również pewne obostrzenia.

- Rowerzyści, którzy będą jechać od Pogorii czy parku w stronę Centrum, muszą się poruszać zgodnie z obowiązującym kierunkiem ruchu, czyli po jezdni. Kontrapas jest pasem jednokierunkowym prowadzącym od centrum w stronę terenów rekreacyjnych – tłumaczy oficer.

Stworzenie kontrapasu na ul. Konopnickiej jest projektem pilotażowym i zarazem pierwszym z działań podjętych w ramach wdrażania w życie Studium Rowerowego, które zostało opracowane w zeszłym roku wspólnie z mieszkańcami Dąbrowy, biorącymi udział w konsultacjach.

- Dąbrowa Górnicza jest już dzisiaj miastem ludzi aktywnych. Teraz przyszedł czas na zrobienie kolejnego kroku i zrobienia z Dąbrowy miasta prawdziwie przyjaznego rowerzystom. Studium, którego wdrażanie właśnie rozpoczynamy, zakłada stworzenie w Dąbrowie rozwiązań komunikacyjnych przyjaznych dla rowerzystów, które pozwolą bezpiecznie korzystać z roweru, nie tylko jako sposobu na spędzenie wolnego czasu, ale również jako pełnoprawnych środek komunikacji – podsumowuje Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Kolejnymi elementami realizacji studium, które obecnie są fazie projektowania, to wprowadzenie pasów ruchu dla rowerów w ciągu ulic Tysiąclecia i Kosmonautów oraz pierwszej w naszym województwie śluzy rowerowej na skrzyżowaniu ulic Tysiąclecia i Piłsudskiego, a w dalszej perspektywie pasa rowerowego w Alei Zagłębia Dąbrowskiego.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto