Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 dotarła do Urzędu Pocztowego przy ulicy Kościuszki 16 w Dąbrowie Górniczej, z którego codziennie korzystają dziesiątki mieszkańców. Informacja o zakażeniu jednej z asystentek, na co dzień obsługujących klientów poczty, dotarła do dąbrowskiego Sanepidu w piątek 25 września. Wtedy przeprowadzone zostało dochodzenie, które zweryfikowało liczbę osób, mających kontakt z zakażoną koronawirusem pracowniczką. Ona nie była już obecna w pracy od kilku dni, bowiem źle się poczuła, a po przeprowadzonych badaniach wynik okazał się dodatni.
- Ustaliliśmy dwadzieścia osób, które miały kontakt z pracowniczką poczty – informuje Marzanna Kuc, dyrketor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Dąbrowie Górniczej. - W czterech przypadkach przekazaliśmy te osoby do innych Sanepidów, właściwych ze względu na miejsce zamieszkania tych osób. Natomiast spośród szesnastu pozostałych osób dziesięć skierowanych zostało na kwarantannę. Poza tym w piątek 25 września pomieszczenia urzędu pocztowego zostały całkowicie zdezynfekowane – dodaje.
Koronawirus na poczcie zaniepokoił dość poważnie mieszkańców Dąbrowy Górniczej, którzy przekazali nam informacje, że zakażona osoba miała kontakt m.in. z listonoszami. Z informacji przekazanych przez dąbrowski Sanepid wynika jednak, że wszystkie osoby, które tego wymagały, trafiły na kwarantannę.
Jak poinformowała nas Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej, 25 września Poczta Polska otrzymała informację, że pracownik UP Dąbrowa Górnicza 1 ma potwierdzony wynik na Covid-19 i przebywa w izolacji domowej.
- Pracownik po raz ostatni w pracy był 21 września 2020 r. Zgodnie z procedurami wewnętrznymi spółki została niezwłocznie sporządzona lista osób mających bezpośredni kontakt z zakażonym. Sanepid skierował na kwarantannę 11 pracowników placówki. Została przeprowadzona dezynfekcja placówki i obecnie UP Dąbrowa Górnicza 1 obsługuje klientów bez zmian: w dni robocze od godz. 8 do godz. 20 a w soboty od godz. 8 do godz. 14 - mówi Justyna Siwek.
Jak dodaje Poczta Polska przywiązuje bardzo dużą wagę do bezpieczeństwa pracowników i klientów.
- Współpracujemy ze służbami sanitarnymi, które mają od nas wszelkie niezbędne informacje. Zapewniamy także środki ochrony osobistej pracownikom od początku epidemii, dotychczas zakupiliśmy 12,5 mln par rękawiczek jednorazowych, ponad milion różnego typu maseczek oraz ponad 820 tysięcy opakowań płynów do dezynfekcji rąk. Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów. Pocztowcy zostali wyposażeni także w ponad 81 tys. przyłbic. Spółka zadbała również o środki bezpieczeństwa wewnątrz placówek pocztowych. Do tej pory nabyła 37 tys. szt. płynów do dezynfekcji powierzchni oraz zainstalowała 5800 przesłon w placówkach, oddzielających klientów od obsługujących. Natomiast w sortowniach przesyłek Poczta Polska przeprowadziła już 315 dezynfekcji prewencyjnych.
Firma działa transparentnie, informuje pracowników na bieżąco o sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem oraz o sposobach zachowywania bezpieczeństwa - podkreśla Justyna Siwek.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?