Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mobilny urzędnik w Dąbrowie Górniczej. Przyjedzie do domu, by załatwić wszystkie formalności i ważne sprawy

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Z usług mobilnego urzędnika od maja 2022 roku mogą już korzystać m.in. mieszkańcy Rzeszowa

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Z usług mobilnego urzędnika od maja 2022 roku mogą już korzystać m.in. mieszkańcy Rzeszowa Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Grzegorz Bukała/UM Rzeszów
W Dąbrowie Górniczej w razie potrzeby urzędnicy przyjadą do domów mieszkańców, by na miejscu załatwić niezbędne formalności. Taka nowość zostanie wkrótce wprowadzona w tym zagłębiowskim mieście. Aktualnie można zgłaszać zakres najbardziej pilnych potrzeb.

Stan zdrowia utrudnia ci poruszanie się, a masz do załatwienia sprawę w Urzędzie Miejskim? Jak informują urzędnicy nie ma się czym martwić, bowiem to sam urzędnik będzie mógł przyjechać właśnie do was.

"Mobilny Urzędnik" to nowy projekt wdrażany w Dąbrowie Górniczej z myślą o mieszkańcach o szczególnych potrzebach.

- Usługa, którą wprowadzamy wspólnie z Fundacją Partycypacji Społecznej z Poznania, ma umożliwić dąbrowiankom i dąbrowianom załatwienie spraw urzędowych poza siedzibą Urzędu Miejskiego - informują pracownicy dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.

By mobilny urzędnik odpowiadał na potrzeby mieszkańców, miasto chce wiedzieć, jakie usługi powinny zostać wprowadzone w ramach projektu. Dlatego proszą osoby zainteresowane usługą o wypełnienie ankiety, dostępnej na portalu: www.dabrowa-gornicza.pl

Propozycje można zgłaszać także telefonicznie pod numerem 32 295 96 36: poniedziałek – środa w godz. 8:00-15:00, w czwartek w godz. 8:00-17:30 oraz w piątek od godz. 8:00 do 12:30.

Z usług mobilnego urzędnika mogą korzystać osoby, które:

  • posiadają orzeczenie o niepełnosprawności w znacznym stopniu,
  • posiadają orzeczenie o niepełnosprawności w umiarkowanym stopniu,
  • posiadają orzeczenie o niepełnosprawności w lekkim stopniu,
  • posiadają orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji (dawna I grupa inwalidztwa)
  • posiadają orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy (dawna II grupa inwalidztwa),
  • posiadają orzeczenie o częściowej niezdolności do pracy (dawna III grupa inwalidztwa),
  • posiadają orzeczenie o niepełnosprawności dla osób do 16 roku życia,
  • są w wieku 65+
  • są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług
  • są osobami zależnymi 15+
  • są opiekunami faktycznymi osób zależnych
  • są opiekunami pieczy zastępczej.

Mobilni urzędnicy działają już w terenie na przykład w Rzeszowie. Oto katalog spraw, które tam można załatwić, korzystając z tej bezpłatnej usługi:

1) Wydział Organizacyjno-Administracyjny

  • Mobilne biuro podawcze – przyjęcie pisma ogólnego do urzędu

2) Wydział Spraw Obywatelskich

  • Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, w tym: zgłoszenie utraty dowodu osobistego, zniszczenia lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
  • Wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego
  • Przyjęcie formularza zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy

3) Wydział Polityki Społecznej

  • Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora
  • Złożenie wniosku i wydanie Karty Dużej Rodziny
  • Złożenie wniosku i wydanie karty Rodzina Wielodzietna 3+; Rodzina zastępcza

4) Wydział Klimatu i Środowiska

  • Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa z nieruchomości będących własnością osób fizycznych
  • Złożenie deklaracji dot. źródeł ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków”
  • Pomoc merytoryczna w zakresie przygotowania i rozliczania wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Czyste powietrze”

5) Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń

  • Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  • Pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.

6) Wydział Finansowy

  • Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach

7) Urząd Stanu Cywilnego

  • Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska

8) Wydział Gospodarki Komunalnej

  • Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto