Zobacz te zdjęcia - kliknij TUTAJ!
Aktualnie zaawansowanie wszystkich prac w terenie przekroczyło 50 procent, prac projektowych prawie 94 procent, a finansowanie osiągnęło 57,34 procent kwoty kontraktowej (o 17 procent więcej niż w styczniu tego roku), czyli 302 mln 519 tys. 189 zł.
Ponad 5 km ekspresówki otwarte dla kierowców
Wykonawca tego przedsięwzięcia – Budimex, przygotował 6 km jezdni prawej (kierunek Bielsko Biała) do warstwy wiążącej, a kierowcy mogą już korzystać z 5,1 km nowej jezdni, co ułatwia szybsze pokonywanie tego fragmentu trasy, wciąż będącego jednym wielkim placem budowy.
Nie ma w planach nowych zmian w organizacji ruchu, a jedyne, drobne utrudnienia dla kierowców pojawiły się w środę 15 marca. Wówczas od godziny 6 do 9.30, a następnie od ok. 14 do 17 trwała rozbiórka bramki obiektu WD-08 w okolicy ul. Krynicznej. Wtedy pojawiły się chwilowe ograniczenia w ruchu w obu kierunkach.
Obecnie prace koncentrują się na wykonaniu jezdni prawej (kierunek Bielsko-Biała), co umożliwi przełożenie pozostałych odcinków, przy jednoczesnej realizacji zakresu prac na wyłączonej części jezdni lewej (kierunek Pyrzowice). Na wyłączonej jezdni lewej prowadzone są roboty rozbiórkowe i roboty ziemne.
- Wykonane zostały także w warstwach bitumicznych ponad 4 km dróg bocznych i dojazdowych. Dodatkowo wykonane zostały wszystkie obiekty dla potrzeb ruchu jezdni prawej i rozpoczęły się prace w zakresie obiektów jezdni lewej. Dostępne są już kładki dla pieszych nad drogą S1 w ciągu ulic Kusocińskiego i Karsów – informował ostatnio Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
Gotowe są też ustroje nośne dla wiaduktów drogowych nad drogą S1: WD-7, WD-9, WD-10. Na na tych obiektach rozpoczęte zostały i prowadzone będą przy sprzyjających warunkach pogodowych roboty związane z wyposażeniem tych obiektów i roboty wykończeniowe.
Zakończona została też przebudowa sieci gazowej i kanalizacji sanitarnej. Kontynuowane są prace związane z budową kanalizacji deszczowej wraz z zbiornikami retencyjnymi, sieci wodociągowej, oświetlenia, sieci TT i EE.
- Obecnie na trasie głównej ruch odbywa się w 75 procentach po nowej nawierzchni, warstwie wiążącej, jezdni prawej w kierunku na Bielsko-Białą. Planujemy, w zależności od korzystnych warunków atmosferycznych, udostępnić kolejne odcinki jezdni prawej, umożliwiając realizację kolejnych zakresów robót na jezdni lewej. Dodatkowo do ruchu została udostępniona droga łącznikowa DŁ-6 pomiędzy ulicą Konstytucji i Kusocińskiego – tłumaczył Michał Wrzosek.
Tak będzie wyglądać nowa S1 w Dąbrowie Górniczej
Po zakończeniu całej inwestycji pokonanie DK1, która stanie się „ekspresówką”, ma być możliwe na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego i Karsów, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.
Wykonawca przebudowuje odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Powstanie węzeł Ząbkowice oraz przebudowany będzie węzeł Pogoria.
W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska. Powstanie także mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt. Powstaną także ekrany akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe oraz elementy naprowadzające - płotki herpetologiczne, wygrodzenia ochronne, zabezpieczenie ogrodzenia nad ciekami wodnymi.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Wykonawcą inwestycji jest wspomniana firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.
GDDKiA planuje, że droga będzie gotowa do końca 2023 roku. Całkowita wartość projektu to 302 mln 519 tys. 189 zł, przy czym maksymalna kwota dofinansowania z UE wyniesie 168 mln 399 tys. 881,53 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Jesteśmy na Google News. Śledź Portal i.pl codziennie. Zaobserwuj nas!
- Waloryzacja 500 plus? Terlecki ujawnia, co PiS może zaproponować przed wyborami
- Paltrow myślała, że ją molestowano. „Ciało napierało na mnie, a on wydawał jęki"
- Macron dyskretnie zdejmuje „luksusowy” zegarek podczas wywiadu. Widzowie oburzeni
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót