Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Noworoczna wpadka RTV EURO AGD. Sieć anulowała wszystkie zamówienia

Redakcja
screen z euro.com.pl
Wszystkim klientom, którzy zakupili w RTV EURO AGD smarfony oraz nawigacje samochodowe za 0 zł, zamówienia zostały anulowane.
Sprawdź nowe ceny biletów MPK w 2013 r. w Łodzi i aglomeracji łódzkiej

O sprawie noworocznej promocji w sklepie internetowym sieci Euro RTV AGD pisaliśmy w portalu MMŁódź.pl we wtorek (1 stycznia). iPhone 4 wart ponad 2 tys. złotych wraz z kartą pamięci kosztował niecałe 100 złotych, natomiast bez niej był dostępny za 0 zł.

Taka okazja możliwa była tylko w jednym dziale i spotkała się ze sporym zainteresowaniem klientów. W ciągu czterech godzin, kiedy wyjątkowe ceny były dostępne, towar mogło zakupić nawet kilkuset osób.

Klienci założyli nawet profil na Facebooku pod nazwą "Żądamy realizacji zamówień przez RTV Euro AGD", gdzie wymieniali się informacjami. Próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami sieci Euro RTV AGD, aby poprosić o komentarz. Na pytania wysłane mailowo do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Euro RTV AGD: błąd systemu komputerowego

Z racji Nowego Roku obsługa sklepu nie pracowała. W środę (2 stycznia) do klientów zaczęły przychodzić wiadomości od Bartosza Kuleszy, koordynatora ds. zamówień internetowych sklepu internetowego euro.com.pl.

"Uprzejmie informuję, że zamówienie/rezerwacja internetowe nr 2002600/2013 zostało/-a anulowane/-a w oparciu o regulamin sklepu internetowego, w szczególności pkt. 4.19. Anulowanie zamówienia/rezerwacji nr 200XXXX/2013 spowodowane jest błędnym przypisaniem przez system komputerowy ceny w opisie towaru oraz w mailach wysyłanych w następstwie tego błędu w toku realizacji zamówienia/rezerwacji. Towar, który chcieli Państwo kupić nie występuje w ofercie sklepu w przypisanej mu błędnie cenie 0 zł.


Prowadzący sklep internetowy uchyla się od wszystkich skutków prawnych oświadczeń woli składanych w toku realizacji zamówienia/rezerwacji nr 200XXXX/2013. Uchylenie od skutków prawnych oświadczeń woli następuje z powodu istotnego błędu, co do treści czynności prawnej. Błąd polega w szczególności na nieprawidłowym przypisaniu przez system komputerowy sklepu ceny dla zamawianego/rezerwowanego towaru, która została umieszczona w jego opisie na stronie internetowej sklepu".

UOKiK: możemy dochodzić swoich praw przed sądem

Postanowiliśmy zapytać w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów czy klienci w podobnych sytuacjach mogą coś zdziałać? W końcu do takich przypadków dochodzi średnio raz na rok.

- Konsument, który znalazł się w takiej sytuacji powinien w pierwszej kolejności skonsultować się ze sklepem internetowym w celu wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli sklep nie chce wydać towaru, konsument może dochodzić swoich praw przed sądem. Wówczas to sąd zadecyduje, czy kupujący powinien otrzymać ten produkt - tłumaczy Maciej Chmielowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W sporze ze sprzedawcą konsument może liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Jednocześnie w UOKiK tłumaczą nam, że jeżeli mamy do czynienia z awarią systemu, wówczas taka transakcja może zostać unieważniona. Jednak w takim przypadku to sklep musi udowodnić, że awaria nie powstała z jego winy, nie wiedział o niej, ani nie mógł jej przewidzieć.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto