Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Policjanci z Dąbrowy Górniczej przestrzegają seniorów. To ważne, bo jeden z nich stracił ostatnio prawie 2 mln złotych

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Dąbrowscy policjanci gościli ostatnio w Dziennym Domu "Senior-WIGOR"

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Dąbrowscy policjanci gościli ostatnio w Dziennym Domu "Senior-WIGOR" Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE KMP DG
Dąbrowscy policjanci gościli ostatnio w Dziennym Domu "Senior-WIGOR". Poruszone były tematy oszustwa na wnuczka, policjanta, pracownika poczty, gazowni i banku. Mundurowi również dla najstarszych mieszkańców miasta są na wyciągniecie ręki, zawsze chętni i gotowi do pomocy, rozmowy.

Takie spotkania są bardzo ważne. Zwłaszcza w kontekście ostatniego przypadku, kiedy to okazało się, że senior z Częstochowy stracił prawie dwa miliony złotych. 85-latka oszukali fałszywi prokurator i policjant. Skłonili go do wypłaty pieniędzy z kilku kont bankowych - w sumie 1,8 miliona złotych, informując, że może stracić swoje oszczędności. Potem oszuści zniknęli, a częstochowianin zgłosił się na policję. Obecnie trwają poszukiwania przestępców.

W ostatnich latach oszustwa na różne sposoby dotykają właśnie szczególnie osoby starsze. Oszuści często wykorzystują brak wiedzy i naiwność seniorów, aby wyłudzić od nich pieniądze. Jednym z najpopularniejszych sposobów na oszustwo jest metoda "na wnuczka", gdzie oszust, podając się za bliską osobę, np. wnuczka, prosi o przelanie pieniędzy. Istnieją jednak również inne sposoby, w tym na oszustwa na policjanta, pracownika poczty, gazowni czy banku.

Aby zapobiec oszustwom i ostrzec seniorów, funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej odwiedzają różne placówki. Ostatnio gościli w Dziennym Domu "Seniora-WIGOR" przy ul. Jaworowej. Podczas wizyty rozmawiali ze starszymi ludźmi i przekazywali im informacje na temat metod oszustw oraz sposobów, jakie należy stosować, aby nie paść ofiarą oszustwa.

W trakcie rozmów policjanci przypomnieli, że nigdy nie należy ufać osobom, które dzwonią lub piszą i proszą o przelanie pieniędzy. Oszuści często podają się za policjantów, pracowników poczty, gazowni czy banku i proszą o przelanie pieniędzy na konto, aby uniknąć pewnego rodzaju kary lub utraty pieniędzy. Mundurowi przypomnieli, że instytucje te nigdy nie proszą o przelanie pieniędzy przez telefon lub e-mail. Stróże prawa wyjaśnili również, że oszuści często wykorzystują różne sposoby, aby przekonać seniorów do przelania pieniędzy.

Często podszywają się pod bliskie osoby, takie jak wnuczkowie lub dzieci, lub udają pracowników instytucji, z których seniorzy korzystają na co dzień. Dlatego należy zawsze upewnić się, kto dzwoni lub pisze, a jeśli wątpliwości będą nadal istniały, należy skontaktować się bezpośrednio z instytucją. Podczas rozmów policjanci przypominali również, że istnieją różne sposoby, aby zabezpieczyć się przed oszustwami. Należy zawsze uważnie słuchać rozmówcy, nie ujawniać swoich danych osobowych, a jeśli wątpliwości będą istniały, należy skontaktować się z bliską osobą lub z policją.

Kolejna już wizyta policjantów w "Domu Seniora" miała ostrzec seniorów przed oszustwami, ale również przypomnieć i pokazać, że policjanci również dla najstarszych mieszkańców miasta są na wyciągniecie ręki, zawsze chętni i gotowi do pomocy, rozmowy.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto