Teraz, żeby załatwić swoją sprawę np. w Wydziale Lokalowym, trzeba skorzystać ze specjalnego urządzenia. Naciska się na przycisk z nazwą wydziału, w którym załatwiamy sprawę, w specjalnym terminalu, a on drukuje bilet z numerem w kolejce. Nad poszczególnymi wydziałami są wyświetlacze elektroniczne, które wskazują numer w danej chwili obsługiwany. Podobne systemy można znaleźć w kilku bankach.
— W ten sposób mieszkaniec będzie wiedzieć, który jest w kolejce, a przy okazji ile osób jest jeszcze przed nim — mówi Anna Zubko z Biura Prasowego dąbrowskiego magistratu.
Mieszkaniec może w czasie oczekiwania na swoją kolej załatwiać inne swoje sprawy. Częściowo system został wdrożony w ubiegłym roku. Działa już w Wydziale Komunikacji, gdzie można odebrać dowód rejestracyjny, prawo jazdy czy potrzebne zaświadczenie. Sprawdził się na tyle dobrze, że teraz został zainstalowany w dwóch kolejnych wydziałach: spraw lokalowych i obywatelskim.
— Dokładnie tam, gdzie kolejki są zawsze i niestety nie da się ich uniknąć. W tych miejscach po prostu najwięcej osób załatwia swoje sprawy. System ma nie tyle wyeliminować kolejki, ale raczej usprawnić cały mechanizm. Mieszkańcy w ciągu kilku kolejnych tygodni mogą się spodziewać kolejnej niespodzianki — mówi Robert Haberko naczelnik Wydziału Administracji UM.
Nowinką będzie możliwość śledzenia kolejki w internecie i nawet zamawiania numeru do kolejki. Wkrótce w wydziałach, w których działa system, zostaną zainstalowane kamery internetowe. Dzięki temu korzystając z komputera będzie można zobaczyć, kiedy powinniśmy się pojawić w urzędzie.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?