Przebudowa części ul. Uklańskiego zbliża się do końca, co oznacza, że już wkrótce autobusy będą mogły wrócić do obsługi przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle. Chyba że część linii już na stałe pozostanie na obecnej trasie. Prezydent zapytał o to mieszkańców.
Od 1 czerwca linie autobusowe nr 18, 55, 140, 237, 637, 638, 690, 807, 814, 903N i M2 kursują bowiem z pominięciem przystanków „Gołonóg Dworzec PKP” i „Gołonóg Osiedle”, co ma związek z inwestycjami drogowymi w Dąbrowie Górniczej i wyłączeniem z obsługi części przystanków. Wszystkie wymienione autobusy zatrzymują się obecnie na tymczasowym przystanku „Gołonóg Szkoła”, zlokalizowanym na wysokości Szkoły Podstawowej nr 18 przy al. Piłsudskiego.
W opinii części mieszkańców tymczasowy przystanek „Gołonóg Szkoła” mógłby w tym miejscu pozostać już na stałe, służąc mieszkańcom osiedla Cieszkowskiego i mieszkańcom Górki Gołonoskiej.
– Też skłaniam się ku temu, by ten przystanek pozostał w tym miejscu już na stałe – odpowiadał na sugestie mieszkańców kilka miesięcy temu prezydent Marcin Bazylak, by przystanku tego jednak nie likwidować.
Teraz – na swym facebookowym profilu – prezydent Dąbrowy Górniczej zapytał mieszkańców o opinię w sprawie przystanku Gołonóg Szkoła i linii, które ewentualnie już na stałe mogłyby się na nim zatrzymywać.
W opinii przedstawicieli Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która finansuje kursowanie metrolinii, na stałą trasę – z obsługą przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle – powinna powrócić linia M2.
– W przypadku pozostałych linii decyzja należy do miasta i mieszkańców – podkreśla Aleksander Sobota, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Opinie w sprawie przystanku Gołonóg Szkoła można przekazywać także e-mailem na adres: [email protected].
Nowy układ komunikacyjny z rondami i tunelem pod torami powstaje w dzielnicy Gołonóg
Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego jest częścią wartych 67,5 mln zł prac przy budowie nowego układu torowo-drogowego. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej. Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.
Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych. Planowo wszystkie prace w Gołonogu mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 roku.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?