Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Priorytetem bezpieczeństwo wody w kranie

Materiał informacyjny

W ostatnim czasie dużo mówimy o służbie zdrowia, policji czy straży pożarnej, które w tym trudnym dla wszystkich czasie wypełniają swoje obowiązki. Ale co z innymi służbami, bez których nie bylibyśmy w stanie normalnie żyć? Jak przygotowały się i pracują firmy wodociągowo-kanalizacyjne? Bo czy bez wody wytrzymalibyśmy chociaż kilka dni? Byłoby to trudne, zwłaszcza teraz, kiedy podczas epidemii koronawirusa nasze domy i mieszkania są zarazem biurem, szkołą i placem zabaw. Sprawdziliśmy jak to wygląda w Dąbrowskich Wodociągach.

Zadaniem Dąbrowskich Wodociągów jest zapewnienie nieprzerwanej dostawy wody i odbiór ścieków od mieszkańców Dąbrowy Górniczej. W związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 Spółka wdrożyła rozwiązania zapewniające dostarczenie wody w sposób ciągły i bezpieczny.

Bezpieczna woda z kranu

- Stosujemy się do zaleceń służb sanitarnych, w tym Głównego Inspektoratu Sanitarnego, które potwierdzają brak zagrożenia dla systemów wodociągowych w zakresie rozprzestrzeniania koronawirusa. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) w publikacji z dnia 3 marca br. (Water, sanitation, hygiene and waste management for the COVID-19 virus. Technical brief. WHO 3 March 2020) informuje, że obowiązujące procedury i środki są wystarczające do zapewnienia bezpieczeństwa wody pitnej. W Dąbrowie Górniczej woda, przed wprowadzeniem do systemu dystrybucji, jest poddawana procesom dezynfekcji z wykorzystaniem lamp UV i chloru, które zapewniają skuteczną i szybką utratę aktywności wirusów – potwierdza Andrzej Malinowski, Prezes Zarządu Dąbrowskich Wodociągów.

Stężenie chloru wolnego w wodzie utrzymywane jest na normatywnym poziomie do 0,3 mg/l. Może to być odczuwalne w zapachu wody, ale dzięki temu woda w kranach jest bezpieczna i można ją pić bez ryzyka dla zdrowia. Woda jest systematycznie badana zarówno przez akredytowane Laboratorium Dąbrowskich Wodociągów, jak i Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Dąbrowie Górniczej. Woda z kranu spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017, poz. 2294). Wyniki badań są dostępne na stronie internetowej https://www.dabrowskie-wodociagi.pl.

Ciągłość dostaw wody i bezpieczeństwo pracowników

Zapytaliśmy w Dąbrowskich Wodociągach, jak wygląda praca na co dzień i czy firma przygotowana jest na wyzwania związane z koronawirusem. - Aby zapewnić ciągłość dostaw wody oraz odbiór i oczyszczanie ścieków zastosowaliśmy rotacyjny system pracy pracowników fizycznych z tygodniową zmianą. Pracownicy zostali rozmieszczeni w różnych obiektach, aby maksymalnie ograniczyć kontakty międzyludzkie. Taka organizacja pracy, zabezpiecza ciągłość dostaw wody dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej. – mówi Andrzej Malinowski.

Biuro Obsługi Klienta aktualnie jest nieczynne. Dąbrowskie Wodociągi zachęcają klientów do kontaktu telefonicznego, mailowego i poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK). – Dysponujemy nowoczesną infrastrukturą, systemami informatycznymi oraz elektronicznym obiegiem dokumentacji, dzięki czemu większość pracowników biurowych pracuje zdalnie bez żadnych ograniczeń.

Załoga została zaopatrzona w środki ochronne: rękawiczki jednorazowe, maski i płyny dezynfekcyjne. Zakupione zostały także półprodukty, z których pracownicy Laboratorium wyprodukowali płyny dezynfekcyjne.

- W czasie epidemii wstrzymaliśmy montaże oraz odczyty wodomierzy ograniczając osobiste kontakty pracowników z mieszkańcami. Realizowane są odczyty wodomierzy radiowych, które wykonywane są zdalnie. Klienci mogą zgłaszać stan wodomierza telefonicznie, SMS-em lub poprzez e-mail. Jeśli nie znamy stanu wodomierza to faktury za wodę i odbiór ścieków wystawiane są na podstawie szacowanego zużycia – dodaje Andrzej Malinowski.

- Robimy wszystko, aby koronawirus nie wpływał negatywnie na ciągłość funkcjonowania firmy, aby mieszkańcy mieli wodę w kranach bez zakłóceń. Ograniczyliśmy prace modernizacyjne na sieci wodociągowej, które mogłyby skutkować przerwami w dostawach wody. Całodobowo działa Centrum Dyspozytorskie, które przyjmuje zgłoszenia od mieszkańców, a akredytowane Laboratorium wykonuje badania wody i ścieków zgodnie z harmonogramami i potrzebami – dodaje Andrzej Malinowski. – To trudny czas dla nas wszystkich. Czujemy presję i odpowiedzialność za najważniejszy czynnik życia jakim jest woda. Jesteśmy w gotowości do przeorganizowania firmy w każdym przypadku zakażenia koronawirusem naszych pracowników. – mówi Andrzej Malinowski.

- Duże podziękowania należą się załodze Dąbrowskich Wodociągów. Bez ogromnego zaangażowania i oddania naszych pracowników każdego dnia, nie byłoby możliwe realizowanie podstawowych celów, jakie przed nami stoją. – podkreśla Andrzej Malinowski.

Dąbrowskie Wodociągi zachęcają do kontaktu telefonicznego, mailowego i poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK).

*
Biuro Obsługi Klienta:
(32) 63 95 102, 63 95 113,
e-mail: obsluga-klienta@dabrowskie-wodociagi.pl
Zgłaszanie odczytów wodomierzy:
668-355-100, 668-355-300, 668-355-400, 668-355-600, 728-902-918
e-mail: odczyt@dabrowskie-wodociagi.pl
Centrala telefoniczna:
(32) 63 95 100
Całodobowe pogotowie wodno-kanalizacyjne:
994, (32) 262 47 74, (32) 63 95 192

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3