Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa centrum Dąbrowy Górniczej: są nowe tunele, ronda, drogi i perony kolejowe. Zobacz, jak wiele już się zmieniło!

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak dziś wygląda budowa m.in. centrum przesiadkowego, tuneli, nowych dróg i peronów w Dąbrowie Górniczej

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak dziś wygląda budowa m.in. centrum przesiadkowego, tuneli, nowych dróg i peronów w Dąbrowie Górniczej Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
Prace w Dąbrowie Górniczej. W październiku 2020 roku rozpoczęły się prace przy przebudowie sporej części układu komunikacyjnego. Trwają w szybkim tempie, a efekty prac są coraz bardziej widoczne. Sami zobaczcie, jak wiele już się zmieniło. Pewne fragmenty miasta aż trudno poznać. Zobacz ZDJĘCIA.

Przyglądając się bliżej obecnym pracom na terenie tej ogromnej inwestycji, widać już wyraźnie wyjazd z tunelu, którym kierowcy będą przejeżdżać pod linią kolejową w kierunku ulicy Limanowskiego oraz dalej nad jeziora Pogoria oraz na Zieloną. Ekipy budowlane pojawiły się również za ulicą Limanowskiego, przygotowując nową drogę, która będzie prowadzić właśnie z tunelu w tę część Dąbrowy Górniczej. Na ul. Kolejowej zakończyła się część prac od strony ul. Konopnickiej, za to wiele dzieje się po drugiej stronie, od ul. Kościuszki.

Przypominamy, że od 14 kwietnia dojazd do budynków przy ul. Kolejowej odbywa się od ul. Konopnickiej, a nie tak jak dotychczas od ul. Kościuszki. Zmiana wynikła z rozpoczęcia wówczas kolejnego etapu prac w tym rejonie – budowy kanalizacji, uzbrojenia terenu i przygotowań do budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Kościuszki. Rondo połączone będzie z nową drogą poprowadzoną za Hutą Bankową do ul. Sobieskiego, a także z wjazdem do tunelu pod torami, który umożliwi dotarcie do ul. Limanowskiego.

Widać także nowo rondo, dzięki któremu dojedziemy do ul. Ceplaka oraz Centrum Handlowego Pogoria i OBI z pominięciem wjazdu do ścisłego centrum. Wystarczy bowiem po zakończeniu inwestycji skierować się tam nową drogą za Hutą Bankową lub jadąc od Gołonoga ul. Poniatowskiego i dalej Kolejową.

Wkrótce powstawać będzie także nowy peron od strony dworca kolejowego PKP, który również niedługo będzie remontowany. Cały ten obiekt ma być bowiem gotowy dla pasażerów do końca 2022 roku.

Od 11 maja ponowne otwarty jest natomiast dla ruchu samochodowego przejazd kolejowego na ul. Konopnickiej. I tak będzie aż do września, tak by w okresie wakacyjnym bez większych problemów można było dotrzeć na tereny rekreacyjne.


Nowe miejsca parkingowe, drogi, tunele, ścieżki rowerowe

W ramach całej inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont przechodzi ul. Kolejowa, gdzie powstaje uzbrojenie i kanalizacja, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione zostaną chodniki i oświetlenie.

Za 229 mln zł zadanie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Przedsięwzięcie realizuje wspólnie miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają unijne fundusze, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do tego dofinansowanie pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, wynoszące 26 mln zł – 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Zewnętrzne wsparcie sięgnie łącznie ponad 82,5 mln zł.

Budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Dadzą jednocześnie sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto