W ramach tego dużego przedsięwzięcia, realizowanego przez miasto i PKP PLK S.A., powstaną m.in.: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. Przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku.
Inwestycja rozpoczęła się od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Prace ruszyły 12 października. Dla kierowców wyznaczone zostały objazdy, a droga w kierunku Będzina została na sporym odcinku zamknięta. To właśnie w tym miejscu układ drogowy zostanie wzbogacony o nowe, ogromne rondo z kilkoma wyjazdami. Jeden z nich będzie prowadził za hutą Bankową w kierunku centrum przesiadkowego i ul. Kolejowej.
2 listopada ruszyły natomiast prace na ul. Kościuszki – na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie nowe rondo. Roboty objęły też całą ul. Kolejową. W pierwszym etapie, do marca 2021 roku, wykonywane będzie tam uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej. Zdemontowane zostały m.in. poczekalnie na peronie a także część torów.
W trakcie budowy zmieniła się organizacja ruchu, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie wiąże się z kolejnymi zmianami i utrudnieniami w ruchu. Na początku grudnia zostanie zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej.
Efekt inwestycji da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.
Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i użytkownicy jednośladów na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.
Przebudowa układu drogowego czeka też rejon dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Z nowych, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań będzie można korzystać w 2023 roku.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?