Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa DK 94 w Sosnowcu: Wszystkie oferty przekraczają budżet na tę inwestycję

AD
DK 94 w Sosnowcu
DK 94 w Sosnowcu AD
Wszystkie oferty, jakie wpłynęły do miasta w przetargu na przebudowę sosnowieckiego odcinka drogi krajowej nr 94 w Sosnowcu – przekraczają budżet, zakładany na tę inwestycję. Miasto sprawdza oferty, a potem zamierza zorganizować aukcję elektroniczną, która ostatecznie wyłoni wykonawcę. Dziś odbyło się otwarcie ofert w przetargu na tę inwestycję.

Jak twierdzą urzędnicy spodziewali się, że ceny mogą przekroczyć budżet, ale ich wysokość trochę ich jednak zaskoczyła. W poniedziałek, 29 listopada 2018 roku otwarto oferty.
Do przetargu zgłosiło się sześć firm, chcących przebudować węzeł DK 94 przy Makro wraz z fragmentem drogi.
Oferty złożyły IMB Podbeskidzie (143 mln zł), Berger Bau (109,9 mln zł), Budimex (115,3 mln zł), Banimex (110,2 mln zł) i Drogopol (133,7 mln zł). Miasto zamierzało przeznaczyć na tę inwestycję 78 mln złotych.

- Na razie musimy przeanalizować te oferty. Potem planujemy zorganizowanie aukcji elektronicznej, w której, mamy nadzieję, uda nam się wyłonić wykonawcę. Mamy nadzieję na podpisanie umowy jeszcze w tym roku – mówi Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Dlaczego to tak ważna inwestycja? Obejmie przebudowę sosnowieckiego odcinka DK 94 do skrzyżowania z łącznicą węzła „Zuzanny” do skrzyżowania do stacji paliw Shell. To około 1,3 kilometra. To jedna z najbardziej obciążonych ruchem droga przebiegająca przez Sosnowiec.

Dostali dotację na przebudowę DK94

W ubiegłym roku miasto uzyskało na tę inwestycję sporą dotację, przyznawaną przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych - pokrywającą 85 procent kosztów. Pierwotnie koszt inwestycji oszacowano na prawie 87 mln złotych. Dotacja wyniosła prawie 74 mln zł. Nie wiadomo za jaką kwotę po przetargu inwestycję zrealizuje wykonawca. Wiadomo, że musi to zrobić do września 2020 roku.

Będzie bezkolizyjnie

Co się zmieni? Przede wszystkim zatłoczona DK 94 nie będzie się już krzyżowała z ulicą Długosza, jak dotychczas, ale pobiegnie dołem, pod tą ulicą. Zostanie poprowadzona w wykopie. Skrzyżowanie przy Makro będzie bezkolizyjne, a ruch będzie się tam odbywał płynnie. Na górze, na wiadukcie, będzie obowiązywał ruch okrężny. Będzie można tamtędy bezpośrednio przejechać z ulicy Długosza na drugą stronę DK 94. Inwestycja obejmie przebudowę DK 94 do skrzyżowania z łącznicą węzła „Zuzanny” do skrzyżowania do stacji paliw Shell.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto