Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Puste ulice i przystanki w Dąbrowie Górniczej, mało kto robi też zakupy. Tak działa UM i instytucje

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W poniedziałek 16 marca 2020 roku centrum Dąbrowy Górniczej było do południa opustoszałe. Urząd Miejski także jest pusty
W poniedziałek 16 marca 2020 roku centrum Dąbrowy Górniczej było do południa opustoszałe. Urząd Miejski także jest pusty PAS
W poniedziałek 16 marca 2020 roku ulice, place i przystanki komunikacji miejskiej prawie opustoszały. Mieszkańcy stosują się w większości do zaleceń GIS-u, władz państwowych i miejskich Dąbrowy Górniczej.

W Dąbrowie Górniczej około godziny 10.45 na placu Wolności spotkać można było tylko kilka osób. Także główny przystanek komunikacji miejskiej, zazwyczaj wypełniony pasażerami po brzegi, także świecił pustkami. Wśród osób oczekujących na autobus była Janina Gajny, którą zapytaliśmy, co skłoniło ją do wyjścia z domu.

- Muszę pomóc córce w opiece nad dziećmi. Dlatego muszę się przemieścić jakoś do Sosnowca. Wiem, że należy zachować wszystkie zalecane środki ostrożności, wiem, że sytuacja jest wyjątkowa. Jeśli nie ma takiej potrzeby staram się nie wychodzić z domu, ale dziś akurat muszę skorzystać z komunikacji miejskiej – stwierdziła Janina Gajny.

Na parkingu Centrum Handlowego Pogoria mnóstwo wolnych miejsc. Zaparkowanych było około godz. 11 tylko kilkanaście pojazdów. W środku także nie ma wielu klientów. A ci, którzy już zdecydowali się na zrobienie zakupów raczej nie wyjeżdżali z pełnymi koszykami, tak jak miało to miejsce jeszcze dwa, trzy dni temu. Kupowali raczej tylko to, co jest im niezbędne. Panie kasjerki obsługiwały wszystkich w rękawiczkach, starając się zachować ostrożność. Każdemu życzyły także zdrowia.

W mieście zamknięte są natomiast prawie wszystkie instytucje miejskie, PKZ, biblioteki.

Oto jak należy postępować, kiedy mamy coś do załatwienia w Urzędzie Miejskim lub innych instytucjach:

Od 16 marca, zanim przyjdziesz do Urzędu Miejskiego, zadzwoń lub napisz maila, bo może nie musisz wychodzić z domu. Telefonicznie lub mailowo uzyskasz informację, czy sprawę można załatwić zdalnie oraz czy jest ona obecnie konieczna.

Od 16 marca aż do odwołania w Urzędzie Miejskim osobiście załatwisz tylko trzy sprawy:

  1. sporządzenie aktu zgonu,
  2. ustalenie ojcostwa wraz z wydaniem aktu urodzenia dziecka (pozostałe akty urodzenia online),
  3. odbiór dowodu osobistego.

Kasa Urzędu Miejskiego jest nieczynna. Wszystkie przelewy możesz uregulować online.
W pozostałych kwestiach zadzwoń do właściwego wydziału.

PROSIMY O CIERPLIWOŚĆ podczas próby połączenia się z Urzędem Miejskim. Robimy, co możemy, aby wszystkich obsłużyć, ale w sprawach konkretnych prosimy o kontakt z odpowiednim Wydziałem – numery telefonów znajdują się poniżej.

Masz sprawę do konkretnego Wydziału? Nie dzwoń na ogólną infolinię Urzędu – WYBIERZ NUMER WYDZIAŁU, z którym chcesz się skontaktować.

Urząd Stanu Cywilnego
nr tel.: 32 295 68 50
Email Urzędu Stanu Cywilnego: [email protected]

Wydział Spraw Obywatelskich
W ZAKRESIE SPRAW MELDUNKOWYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 16
32 295 69 55
W ZAKRESIE DOWODÓW OSOBISTYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 61
32 295 96 66
W ZAKRESIE POJAZDÓW:
telefon kontaktowy:
32 295 69 02
32 295 67 81
32 295 96 24
W ZAKRESIE PRAWA JAZDY ORAZ UPRAWNIEŃ:
telefon kontaktowy:
32 295 67 92
Email Wydziału Spraw Obywatelskich: [email protected]

Wydział Polityki Społecznej
telefony kontaktowe:
32 295 67 05
32 295 67 89
Email Wydziału Polityki Społecznej: [email protected]

Wydział Podatków i Opłat
telefon kontaktowy:
32 295 67 15
Email Wydziału Podatków i Opłat: [email protected]

Wydział Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów
telefon kontaktowy:
32 295 67 37 (obsługa przedsiębiorców)
32 295 69 13 (obsługa przedsiębiorców)
32 295 68 85 (zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji).
Email Wydziału Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów: [email protected]

Wydział Infrastruktury Miejskiej
Adresami email do kontaktu są:
Naczelnik Wydziału – tel. 32 295 96 47, [email protected]
Referat Dróg i Transportu – tel. 32 295 67 24, [email protected]
Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami – tel. 32 295 68 47, [email protected]
Referat Zieleni i Oczyszczania – tel. 32 295 96 51, [email protected]
Referat Zarządzania Energią – tel. 32 295 96 82, [email protected]
Każdorazowo rekomenduje się uzgadnianie telefoniczne sposobu wniesienia podania do Wydziału Infrastruktury Miejskiej pod nr tel. 32 295 68 62.

Wydział Ochrony Środowiska
Numer kontaktowy Wydziału Ochrony Środowiska: 32 295 67 18
Email Wydziału Ochrony Środowiska: [email protected]

Wydział Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej
Centrum Aktywności Obywatelskiej
W sprawach związanych z działalnością podmiotów społecznych, wnioskami dotacyjnymi oraz zakładaniem stowarzyszeń i fundacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 668 573 952 bądź emailem [email protected].
Kontakt telefoniczny  w sprawach związanych z aktywnością obywatelską (w tym konsultacje społeczne, proces DBP 2.0 oraz budżet obywatelski) tel. 518 270 597

Wydział Oświaty
email: [email protected]
tel. 32 295 68 35
Rekrutacja do przedszkoli prowadzona jest bez zmian.

Wydział Urbanistyki i Architektury
Na każdym piśmie dotyczącym prowadzonej przez wydział sprawie jest numer telefonu osoby prowadzącej, wobec tego w razie pytań prosimy kontaktować się z tą osobą telefonicznie, w razie jej absencji pod numerem telefonu 32 2956 867 lub 32 29 56 602.
Dodatkowych informacji dotyczących trybu i sposobu załatwiania spraw udzielają pracownicy wydziału pod numerem telefonu: 32 295 96 02, email: [email protected]

Wydział Geodezji i Kartografii
telefon kontaktowy:
32 295 67 55
32 295 69 68
email: [email protected]  

Wydział Gospodarki Nieruchomościami
telefon kontaktowy:
32 295 68 32
email: [email protected]

Wydział Inwestycji Drogowych
telefon kontaktowy: 32 295 66 69
Adres email Wydziału Inwestycji Drogowych: [email protected]   
Centrum Zarządzania Kryzysowego – Ośrodek Dyspozycyjny Prezydenta
tel. 32 262 44 10 / email: [email protected]

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
tel. 32 295 69 26 / email: [email protected]

Biuro Rady Miejskiej
tel: 32 295 67 13, email: [email protected] 

Wydział Inwestycji i Remontów
tel. 32 295 68 39, email: [email protected]

Wydział Kadr i Szkoleń
tel. 32 295 67 40, email: [email protected]

Wydział Księgowości
tel. 32 295 67 49 lub email: [email protected]

Wydział Kultury, Sportu i Organizacji Czasu Wolnego
tel. 32 295 6897, email: [email protected]

Wydział Marki Miasta
tel. 32 2956 896, email: [email protected]

Wydział Nadzoru i Kontroli
tel. 32 295 68 81, email: [email protected]

Wydział Obsługi Urzędu
tel. 32 295 67 00, email: [email protected] lub [email protected]

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Inspektora Ochrony Danych
tel. 32 295 6 825, email: [email protected]

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Dąbrowie Górniczej

- ograniczona możliwość umawiania się w siedzibie inspektoratu,
- wizyta w siedzibie inspektoratu możliwa będzie wyłącznie po wcześniejszym jej umówieniu telefonicznym, w przypadkach niecierpiących zwłoki,
- w sytuacjach, w których nie jest to konieczne, prosimy o wyłączny kontakt telefoniczny lub pisemny (za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej.
***

POZOSTAŁE JEDNOSTKI MIEJSKIE

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

1. Od 17 do 31 marca 2020 r. odwołane są posiedzenia składu orzekającego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Osoby zainteresowane będą informowane na bieżąco o dalszych działaniach, w tym wyznaczeniu nowego terminu posiedzenia w późniejszym okresie.
2. Pracownicy socjalni nie przeprowadzają wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania, ale osoby, które są w szczególnie trudnej sytuacji finansowej, mogą zgłaszać swoje potrzeby telefonicznie lub emailem do pracowników socjalnych.
3. Osoby, które ubiegają się o pomoc finansową, proszone są o podanie numeru konta bankowego, na które można przelać świadczenia, a w przypadku jego braku o założenie konta bezpośrednio w MOPS.
4. Centrum Integracji Społecznej,  ul. Wapienna 17, zawieszona działalność.
5. Klubu Integracji Społecznej zawieszony, ale cały czas można uzyskać wsparcie telefoniczne pod numerem tel. 571 332 366.

Zawieszona została również działalność:

  • placówek wsparcia dziennego,
  • Dziennego Domu Senior i Wigor, siedziba główna ul. Morcinka 1 i filii: nr 1 ul. Korczaka 9a, nr 2 ul. Jaworowa 4a
  • Środowiskowego Domu Samopomocy, siedziba główna ul. Morcinka 15, filia ul. Swobodna 59
  • Warsztatów Terapii Zajęciowej, ul. Św. Antoniego 107.

Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych:

  • Podjęto decyzję o zamknięciu w weekendy targowisk miejskich przy ul. Tysiąclecia i Ludowej.
  • Ograniczono dostęp do budynków administracji i dyrekcji.
  • Odwołane zostały przyjęcia w ramach skarg i wniosków.
  • Na stronie internetowej umieszczona zostanie informacja dla mieszkańców o utrudnieniach.

Placówki opiekuńczo-wychowawcze:
Wstrzymano odwiedziny dzieci w podległych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Miejski Zakład Gospodarowania Odpadami
Od 16 marca do odwołania obsługa klientów w MZGO odbywa się tylko zdalnie – telefonicznie, poprzez E-Puap, , mailowo. Bieżące informacje na stronie internetowej.
Tel. 32 264 46 23
e-mail: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto