Aktualnie prace skupiają się m.in. na ulicy Kolejowej oraz Kościuszki. Widać rondo,, które pojawiło się na nowej drodze, jaka powstaje za Hutą Bankową. Będzie prowadzić m.in. do powstającego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym, dalej do ul. Kolejowej i Kościuszki, ale także będziemy mogli dzięki niemu skręcić w kierunku ul. Przybylaka, by dojechać do Centrum Handlowego Pogoria czy OBI. Zupełnie inaczej musimy kierować się na kolejowy peron, patrząc na aktualne oznaczenia, bowiem na końcu ul. Kościuszki mamy dziś ogromny dół, który w przyszłości w części zamieni się we wjazd do samochodowego tunelu.
Po przestawieniu na wyremontowane torowisko kolejowe ruchu pociągów obecnie nadal remontowana jest druga część peronu kolejowego. Powstaje też nowy peron, od strony dworca, układane jest także podłoże pod nowe szyny kolejowe. Coraz bardziej wyraźnie widać na zdjęciach tunel, którym będziemy przejeżdżać pod torami kolejowymi w kierunku ul. Limanowskiego, jezior Pogoria oraz parku Zielona. Coraz bardziej widoczna jest też nowa droga, która poprowadzi właśnie w tym kierunku, by włączyć się do istniejącej infrastruktury drogowej. Pojawił się na jej części asfalt.
W ramach całej inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont przechodzi ul. Kolejowa, gdzie powstaje uzbrojenie i kanalizacja, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione zostaną chodniki i oświetlenie.
Za 229 mln zł zadanie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Przedsięwzięcie realizuje wspólnie miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają unijne fundusze, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do tego dofinansowanie pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, wynoszące 26 mln zł – 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Zewnętrzne wsparcie sięgnie łącznie ponad 82,5 mln zł.
Budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Dadzą jednocześnie sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.
Wkrótce, pierwsze prace mają się rozpocząć przy budowie drugiego miejskiego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam również powstanie tunel, którym pojedziemy pod torowiskiem kolejowym m.in. w stronę Łęknic, Pogorii III oraz Piekła.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?