Ul. Kasprzaka jest drogą gminną nr 200 088S, przebiegającą od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego- Zaplecze i dlatego stanowi naturalny skrót, łączący centrum miasta z terenami przemysłowymi w rejonie Huty Katowice. Jest więc dość mocno obciążona ruchem, nie tylko samochodów osobowych.
Remont obejmuje ul. Kasprzaka na odcinku od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Młodych, czyli około 1,3 kilometra.
W oparciu o założenia projektowe zaplanowane zostały następujące zmiany:
- korekta geometrii drogi, polegająca na odtworzeniu istniejących krawędzi jezdni z ujednoliceniem szerokości poszczególnych pasów ruchu oraz pasa zieleni,
- korekta geometrii wysp kanalizujących,
- dostosowanie lokalizacji przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych do projektów przebudowy chodnika i torowiska tramwajowego, będących odrębnymi zadaniami.
- W ramach tej inwestycji nie przewidujemy natomiast remontu chodników oraz zjazdów przez torowisko tramwajowe, ponieważ objęte są one odrębnymi zadaniami inwestycyjnymi – informuje Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Ponadto w ramach inwestycji, by poprawić bezpieczeństwo pieszych, na przejściu przy ul. Kasprzaka w rejonie skrzyżowania z ul. Kosmonautów, zawężona zostanie jezdnia na wlocie od ronda Budowniczych Huty Katowice, od strony pasa rozdziału. Dlatego, że przy obecnym trzywlotowym skrzyżowaniu pas ten nie służy skrętowi w lewo, którego nie ma, bowiem brak jest czwartego wlotu na tym skrzyżowaniu.
- W odpowiedzi na liczne apele mieszkańców z tego rejonu, dotyczące podjęcia działań w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych na przejściu w rejonie skrzyżowania z ul. Storczyków, zaprojektowane zostało też zawężenie jezdni w obydwu kierunkach do jednego pasa ruchu – informuje Arkadiusz Grządziel.
W ramach obecnej inwestycji przewiduje się także zawężenie jezdni ul. Kasprzaka (od ronda Budowniczych Huty Katowice) i wydzielenie za nim w ramach obecnej jezdni pasa przeznaczonego wyłącznie dla pojazdów skręcających w prawo.
Na podstawie opracowanej dokumentacji budowlano-wykonawczej wykonane zostaną następujące roboty budowlane:
- wymiana krawężników betonowych na całej długości odcinka
- regulacja odwodnienia drogi poprzez odpowiednie prawidłowe ukształtowanie nawierzchni
-wymiana i przebudowa przykanalików, dobudowa wpustów deszczowych, regulacja urządzeń uzbrojenia terenu,
- wymiana częściowa podbudowy z zastosowaniem cementu i masy hydrofobowej dla uzyskania parametrów nośności dla klasy drogi głównej KR4,
- wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej na całej szerokości remontowanego odcinka,
- wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego i pionowego II generacji.
Długość remontowanego odcinka drogi wynosi około 1300 m.
Planowany termin realizacji prac: od 3.09.2018 do 15.11. 2018 r.
Koszt zadania zgodnie z ofertą to 5 mln 367 tys. zł
Wykonawcą zadania jest firma „Drogomex” Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie, która złożyła najkorzystniejszą ofertę.
Ponadto wzdłuż ulicy Kasprzaka po stronie południowej na odcinku od skrzyżowania ulicy Piłsudskiego i Kasprzaka do skrzyżowania ulic Piłsudskiego, Kasprzaka i Zaplecze zostanie wykonana droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem.
Wartość kosztorysowa robót budowlanych to 5 mln 750 tys. zł. Obecnie wniosek o rozpoczęcie postępowania przetargowego znajduje się w Biurze Zamówień Publicznych. Planowany termin zakończenia prac to 30.06.2019.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?