To wszystko sprawia, że w najbliższych tygodniach i miesiącach nie warto jeździć na pamięć m.in. ulicami Królowej Jadwigi i Piłsudskiego na odcinku od Redenu do ul. Kasprzaka. Co jakiś czas kierowcy napotkają tutaj bowiem na zmiany w organizacji ruchu oraz objazdy. Pierwsze takie nowości zostały właśnie wprowadzone a na odcinku prawie kilometra ul. Piłsudskiego. Jezdnia w kierunku byłej Huty Katowice, od ul. Granicznej do Tysiąclecia została zamknięta.
– Do końca lipca ruch w obu kierunkach między skrzyżowaniami z ul. Graniczną i Tysiąclecia będzie odbywał się po dwóch pasach jezdni w kierunku centrum. Trzeci – wewnętrzny pas na tej jezdni – zostanie zamknięty z powodu prac przy torowisku – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Za skrzyżowaniem z ul. Graniczną kierowcy jadący w stronę huty na jezdnię w kierunku centrum jadą teraz przez wybudowaną przewiązkę. Na jezdnię w kierunku huty wracają przez kolejną przewiązkę, zbudowaną na wysokości dawnego banku PKO BP.
Przełożenie ruchu na jezdnię w kierunku centrum uniemożliwiło zjazd z al. Piłsudskiego w ulicę Leśną. Objazd – także w odwrotnym kierunku – został wytyczony przez al. Majakowskiego i ul. 11 Listopada oraz Tysiąclecia. Ze zjazdu z al. Piłsudskiego nadal mogą korzystać mieszkańcy ul. Długiej i klienci MOPS-u.
Mocno zniszczony odcinek między ul. Graniczną i Leśną zostanie przebudowany i zyska nową nawierzchnię. Z wewnętrznego pasa jezdni między Leśną a Tysiąclecia powstanie wjazd i wyjazd ze wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego. Do końca lipca wybudowana zostanie połowa nowego turbinowego ronda na skrzyżowaniu z Leśną, a także droga rowerowa i chodnik.
Wkrótce prace mają się także rozpocząć na drugim odcinku głównej osi komunikacyjnej miasta, a więc ulicach Sobieskiego oraz Królowej Jadwigi, od strony wjazdu z Będzina. Tam także wymieniane będzie całe torowisko tramwajowe, znikną kładki nad ulicą, prowadzące do Centrum Handlowego Pogoria oraz przed Hutą Bankową, przesunięte zostaną przystanki a skrzyżowania zastąpione zostaną rondami. Dołączając do tego prace przy budowie tunelu w centrum miasta przy dworcu PKP, remont samego dworca, a także prace drogowe w Gołonogu (również budowa tunelu pod torami kolejowymi, nowego ronda, a także przebudowa stacji kolejowej) oraz budowę nowej obwodnicy śródmieścia za Hutą Bankową wyłania się obraz jednego, ogromnego placu budowy.
Każda z tych inwestycji wiąże się z utrudnieniami dla pieszych, pasażerów, kierowców, rowerzystów, więc warto śledzić komunikaty i informacje o bieżących zmianach w organizacji ruchu w Dąbrowie Górniczej. Na szczęście część z tych przedsięwzięć ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 roku, a więc po mieście będzie już wówczas jeździło się bezpieczniej i wygodniej, choć z pewnością wolniej. Do tego zmierzają bowiem także wszystkie zaplanowane zmiany.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?