Jak informuje dąbrowski UM - Kontrapas, czyli wydzielony pas jezdni na ulicy jednokierunkowej, po którym rowerzyści poruszają się w przeciwnym kierunku niż samochody. W ten sposób jednośladem można przemieszczać się w obu kierunkach. Zmiana dotyczyłaby odcinków Olszowa – Łącząca i Kopernika – Cieplaka. Podobne rozwiązanie miałoby zostać wprowadzone na krótkim fragmencie ul. Olszowej, między Konopnickiej a Cupiała.
Takie rozwiązanie ma ułatwić komunikację rowerową między centrum a terenami rekreacyjnymi – Pogorią III i parkiem Zielona. Przemawia za nim również natężenie ruchu rowerowego w tym rejonie. W godzinie szczytu (dzień powszedni – sierpień) zanotowano 113 rowerów, w obu kierunkach. Natomiast w weekend natężenie wyniosło aż 217 rowerów. Tak duży ruch jednośladów wymaga stworzenia infrastruktury przyjaznej rowerzystom, która będzie ich chronić, jako najsłabszych użytkowników dróg.
Kontrapasy istnieją w wielu europejskich miastach, w Polsce z powodzeniem stosowane są m.in. w Krakowie.
Do tego w ankietach prowadzonych wśród mieszkańców, jako najpilniejszą inwestycję pro rowerową, dąbrowianie wskazali skomunikowanie rowerowe osiedli z terenami zielonymi.
Jak podoba się Wam pomysł z kontrapasami w DG? Czekamy na komentarze...
O początkach kontrapasów we Wrocławiu:
Nowy konkurs w serwisie NaszeMiasto.pl - Kocham Rower!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?