Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 01dzień
  • 20godz.
  • 34min.
Odwiedź serwis wyborczy 

Szybka, bezpieczna i komfortowa podróż dzięki modernizacji linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice

Artykuł sponsorowany
Prace w rejonie przystanku kolejowego Kaniów, zdjęcia Szymon Grochowski

Skrócenie czasu przejazdu, podniesienie prędkości pociągów, polepszenie komfortu obsługi pasażerów i zwiększenie bezpieczeństwa zarówno ruchu kolejowego, jak i drogowego – to tylko niektóre z efektów realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.

Pod koniec ubiegłego roku zakończyła się faza projektowania przebudowy. W grudniu 2019 roku na odcinku Brzeszcze Kopalnia – Czechowice-Dziedzice rozpoczęły się pierwsze prace. Robotnicy zdemontowali słupy sieci trakcyjnej i tory kolejowe. Na stacjach i przystankach rozebrane zostały stare perony. Aby zapewnić ruch pociągów, prace prowadzone były na jednym z dwóch torów. W kolejnych krokach teren zostanie przygotowany do montażu i budowy nowych torów, sieci trakcyjnej oraz remontu obiektów inżynieryjnych.

Kliknij i zobacz infografikę

Nowe oblicze stacji i przystanków

Na stacjach i przystankach: Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice i Kaniów zostaną wybudowane nowe perony. Będą wyposażone w wiaty i ławki. Zyskają też nowe oznakowanie, oświetlenie i nagłośnienie. Na stacji Oświęcim dla wygody podróżnych przewidziano tunel wyposażony w windy. Równolegle do przebudowy stacji prowadzonej przez PLK, w Oświęcimiu w ostatnią fazę wchodzi prowadzony przez PKP S.A. remont budynku dworca. Po zakończeniu obu projektów Oświęcim zyska nowoczesne centrum komunikacyjne i szybkie połączenie miedzy innymi ze stolicą Małopolski.
Na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice zostaną zmodernizowane 3 stacje i 7 przystanków kolejowych. W kwietniu rozpoczęły się prace związane z modernizacją torów na odcinku Trzebinia – Oświęcim. W pierwszej kolejności w rejonie stacji Chełmek oraz na odcinku Chełmek – Oświęcim. W połowie roku na stacji Chrzanów ekipy zajmą się przebudową dwóch peronów. Będą one wyższe (0,76 m), co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zamontowane zostaną ławki, nowe gabloty informacyjne, stojaki rowerowe. Przebudowane będą także przystanki w Chrzanowie Śródmieściu, Chełmku Fabryce, Gorzowie Chrzanowskim.

Kliknij i zobacz infografikę

Szybciej i bezpieczniej

Nowe tory kolejowe, sieć trakcyjna oraz nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym pozwolą na podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h. Przed remontem prędkość w wielu miejscach ograniczona była do 60 km/h. Tym samym skróci się czas przejazdu zarówno w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym (kursują tędy m.in. pociągi do Wiednia). Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych oraz remont wiaduktów kolejowo-drogowych podniesie poziom bezpieczeństwa przejazdu zarówno dla pasażerów, jak i kierowców. Na stacjach podróżni będą mogli korzystać z wygodnych i bezpiecznych przejść podziemnych wyposażonych w windy prowadzące na perony.

Linia międzynarodowa
Odcinek objęty projektem należy do kompleksowej sieci TEN-T i jest fragmentem międzynarodowego korytarza kolejowego łączącego Morze Bałtyckie i Morze Adriatyckie. Stanowi też część trasy kolejowej Katowice – Ostrawa – Brno – Wiedeń. Przebudowa przyczyni się do poprawy warunków przewozu pasażerów nie tylko w ruchu regionalnym, ale i międzynarodowym. Zakończenie prac na całym odcinku planowane jest na III kwartał 2021 roku.

Wartość netto projektu „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice” to ponad 824 mln zł, z czego ponad 686 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Projekt jest realizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego, który zakłada realizację ponad 220 projektów i modernizację ponad 9000 km torów za prawie 76 miliardów złotych.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Materiał oryginalny: Szybka, bezpieczna i komfortowa podróż dzięki modernizacji linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice - śląskie Nasze Miasto

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3