Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak zmienia się Dąbrowa Górnicza: obwodnica śródmieścia, nowe perony, torowisko, tunele, drogi i centrum przesiadkowe

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak zmienia się Dąbrowa Górnicza i jej cały układ komunikacyjny 

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak zmienia się Dąbrowa Górnicza i jej cały układ komunikacyjny Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
Dąbrowa Górnicza zmienia się całkowicie, tak więc wkrótce trudno będzie ją poznać. Najwięcej nowości czeka kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej oraz połączeń kolejowych. Powstają tu m.in. nowe drogi, ronda, tunele i centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym. Zobaczcie, jak to wszystko wygląda dziś.

Aktualnie prace trwają m.in. na ulicy Kolejowej oraz Kościuszki. Widać rondo,, które pojawiło się na nowej drodze, jaka powstaje za Hutą Bankową. Będzie prowadzić m.in. do powstającego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym, dalej do ul. Kolejowej i Kościuszki, ale także będziemy mogli dzięki niemu skręcić w kierunku ul. Przybylaka, by dojechać do Centrum Handlowego Pogoria czy OBI. Po przestawieniu na wyremontowane torowisko kolejowe ruchu pociągów obecnie remontowana jest druga część peronu kolejowego. Powstaje też nowy peron, od strony dworca, układane jest także podłoże pod nowe szyny kolejowe. Widać również wjazd do tunelu, którym będziemy przejeżdżać pod torami kolejowymi w kierunku ul. Limanowskiego, jezior Pogoria oraz parku Zielona. Coraz bardziej widoczna jest też nowa droga, która poprowadzi właśnie w tym kierunku, by włączyć się do istniejącej infrastruktury drogowej.

W ramach całej inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont przechodzi ul. Kolejowa, gdzie powstaje uzbrojenie i kanalizacja, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione zostaną chodniki i oświetlenie.

Za 229 mln zł zadanie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Przedsięwzięcie realizuje wspólnie miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają unijne fundusze, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do tego dofinansowanie pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, wynoszące 26 mln zł – 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Zewnętrzne wsparcie sięgnie łącznie ponad 82,5 mln zł.

Budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Dadzą jednocześnie sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto