Pasażerowie mogą korzystać z nowych przystanków autobusowych „Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy”. Otwarta została także nowa droga między ul. Sobieskiego i Perla, prowadząca w kierunku Będzina. Na otwarcie całej nowej drogi, nazywanej obwodnicą śródmieścia, prowadzącej do powstającego centrum przesiadkowego przy dworcu PKP, jeszcze trzeba będzie poczekać prawdopodobnie do lutego.
Jak przekazało miasto na przystanku „Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy”, umiejscowionym tuż za zjazdem z ronda w kierunku centrum, pasażerowie mają do dyspozycji linie nr 28, 49, 116, 140, 637, 903N, 928 i T-21. Przystanek „Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy” w kierunku Będzina – za zjazdem z ronda w pobliżu stacji paliw Moya – obsługują natomiast linie 28 i 928. Autobusy nadal będą też zatrzymywać się na tymczasowym przystanku w rejonie wjazdu na teren salonu samochodowego przy ul. Sobieskiego.
Trzecia z nowych zatok, wybudowana za zjazdem z ronda w kierunku dworca PKP, zostanie uruchomiona wraz z otwarciem nowej drogi do centrum przesiadkowego. W czwartek 22 grudnia otwarta została na razie część tej drogi – od ulicy Sobieskiego do ulicy Perla, którą można dojechać z i do ul. Siemońskiej na Koszelewie w Będzinie. Zgłoszenie do odbiorów odcinka od ulicy Perla do centrum przesiadkowego planowane jest w styczniu. Kiedy zrealizowane prace przejdą pozytywną weryfikację będzie można bez wjeżdżania bezpośrednio do centrum ul. Sobieskiego dostać się do śródmieścia. Wspomnianą obwodnicą skierujemy się bowiem za Hutą Bankową oraz Centrum Handlowym Pogoria w okolice dworca PKP, a więc ulicy Kolejowej i Kościuszki, a to też ścisłe centrum. Stamtąd będzie można jechać dalej ul. Poniatowskiego w stronę Redenu i Gołonoga, zostawiając z boku najbardziej zatłoczone centrum i duże rondo.
Cała inwestycja, a więc m.in. budowa nowego układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej, obwodnicy śródmieścia, centrum przesiadkowego z 375 nowymi miejscami parkingowymi przy dworcu, wiaduktu kolejowego, który od października zastąpił stary przejazd kolejowy z rogatkami w śródmieściu, przebudowa ul. Kolejowej oraz budowa tunelu dla pieszych pod torami kolejowymi, kosztować będzie 229 mln zł. Inwestycja realizowana jest przez konsorcjum miejscowych spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowy Górniczej. Zyskała ona 82,5 mln zł dofinansowania: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?