Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Dąbrowie Górniczej rozpoczyna się budowa centrum przesiadkowego. Zamykają dwie ulice w centrum miasta

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
2 listopada zamknięta zostanie ul. Kościuszki i Kolejowa. Obok rozpoczyna się budowa ogromnego centrum przesiadkowego Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
2 listopada zamknięta zostanie ul. Kościuszki i Kolejowa. Obok rozpoczyna się budowa ogromnego centrum przesiadkowego Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak, PAS
W poniedziałek 2 listopada rozpoczyna się na dobre budowa centrum przesiadkowego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej oraz tunelu pod torami kolejowymi. W tym dniu z ruchu wyłączona zostanie ul. Kolejowa i fragment ul. Kościuszki. W tym miejscu prowadzone będą prace, związane z budową centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego.

Ul. Kościuszki zamknięta będzie od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, która z ruchu wyłączona zostanie na całej długości. Dojazd dla mieszkańców i do punktów usługowych będzie możliwy ul. Kościuszki.

Oprócz kierowców, utrudnienia czekają też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowane zostaną rozkłady jazdy, a autobusy będą kursować po zmienionych trasach.

W pierwszym etapie, do marca 2021 roku, na ul. Kolejowej i Kościuszki wykonywane będzie uzbrojenie podziemne i kanalizacja. To elementy dużego przedsięwzięcia, obejmującego budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym oraz przebudowę układu drogowego.

Inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. Całość prac ma kosztować 229 mln zł, z czego 23 mln zł to kwota dofinansowania z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, 80 mln zł to pozyskane fundusze z Unii Europejskiej, 46 mln zł to pieniądze przeznaczone przez PKP PLK SA, a resztę (80 mln zł) wyłoży miasto.

W ramach tej jednej z największych i najważniejszych dąbrowskich inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania usprawnią ruch, ułatwią poruszanie się po mieście i korzystanie z transportu publicznego.

Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie wiąże się ze zmianami i utrudnieniami w ruchu. Na początku grudnia 2020 roku zostanie czasowo zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej. Wówczas trzeba się będzie kierować w rejony Zielonej oraz Pogorii m.in. przez wiadukt w ciągu ulicy Granicznej.

W połowie października rozpoczęła się budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, które również będzie częścią nowego układu drogowego. Ważnym elementem całości jest bowiem także budowa całkiem nowej drogi, która za Hutą Bankową połączy ulicę Sobieskiego z nowym centrum przesiadkowym i dalej ul. Kościuszki i Kolejową.

Na czas robót zamknięta została jezdnia ul. Sobieskiego w kierunku Będzina – na odcinku od ul. Chopina do przewiązki na wysokości stacji paliw. Ruch w obu kierunkach poprowadzony jest jezdnią w stronę centrum. Wjazd w ul. Moniuszki został zamknięty, a dojazd do usytuowanych w tym rejonie firm i garaży, a także do Powiatowego Urzędu Pracy odbywa się ul. Koszelew i Perla.

Zmieniła się również lokalizacja przystanku autobusowego w stronę Będzina, który przesunięto na wysokość stacji paliw. Tam również znajdą się przystanki tramwajowe w obu kierunkach. W kolejnym etapie prac, po przywróceniu ruchu na jezdni w kierunku Będzina, jezdnia w stronę centrum zostanie zawężona do jednego pasa. Utrudnienia w rejonie budowanego ronda mogą potrwać ok.6-8 miesięcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto