WSB Dąbrowa Górnicza: Mama i Tata idą na studia
W obecności zaproszonych gości, dzieci i rodzin pracowników, a także maluchów z zaprzyjaźnionego przedszkola po raz drugi w 19-letniej historii WSB nastąpiło w środę uroczyste otwarcie kampanii. Przecinając wstęgę Aleksandra Gajewska, wicemarszałek województwa śląskiego, Agnieszka Kostempska, radna sejmiku wojewódzkiego, Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej, dr Sabina Ratajczak, prodziekan uczelni oraz Marcin Wyrostek, akordeonista i zwycięzca programu „Mam Talent” symbolicznie otworzyli mury WSB dla rodziny.
- Uruchamiając kampanię "Mama i Tata idą na studia" udowadniamy, że kilka prostych rozwiązań zastosowanych na uczelni przewijaki, kąciki zabaw, zniżki dla studentów-rodziców, indywidualny tok studiów itp., może w znaczny sposób odciążyć młodych rodziców, którzy bojąc się, że nie pogodzą obowiązków rodzinnych z edukacją i rozwojem, często po prostu rezygnują z podnoszenia kwalifikacji czy realizacji pasji – mówiła dr Sabina Ratajczak, dodając: – Cieszymy się, że program spotyka się z tak dużym odzewem wśród osób i instytucji, do których się zwracamy. Każdy z nich ma swój wkład w jego rozwój. Już dziś wiemy, że będziemy promować dobre praktyki wśród pracodawców, organizatorów wydarzeń kulturalnych i sportowych , by w swoich działaniach uwzględniali rodziny z małymi dziećmi, dziećmi niepełnosprawnymi i rodziny zastępcze – tłumaczyła założenia kampanii prodziekan WSB.
WSB Dąbrowa Górnicza: w kampanię włączyły się też urzędy
Program powstał przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim i Urzędem Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Od początku 2014 r. w mieście zacznie obowiązywać karta zniżkowa dla rodzin posiadających co najmniej dwoje dzieci. WSB zamierza aktywnie włączyć się w jej funkcjonowanie, oferując do 10 proc. zniżki na ofertę edukacyjną. – Cieszę się z tej inicjatywy nie tylko jako samorządowiec, ale i matka. Kampania ma dwa bardzo istotne dla mnie wymiary. Po pierwsze ułatwia rodzicom zdobywanie edukacji, po drugie oswaja dzieci ze światem nauki, potrzebą dokształcania i podnoszenia kwalifikacji - zauważyła Aleksandra Gajewska.
Z kolei Agnieszka Kostempska wyraziła nadzieję, że podobne standardy przyjmą wkrótce inne uczelnie czy organizatorzy wydarzeń kulturalnych. – Jestem przekonana, że kiedy za rok spotkamy się podczas gali podsumowującej kampanię, aby wręczyć nagrody dla „Ambasadorów Rodziny”, którzy najbardziej zaangażowali się w realizację projektu, instytucje przyjazne matce i ojcu nikogo już nie będą dziwić – podsumowała radna sejmiku wojewódzkiego.
Akcja została objęta patronatem medialnym przez Dziennik Zachodni
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?