Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie trzeci, osobny pas do zjazdu w ulicę Augustynika

PAS
Kierowcy samochodów, skręcający w ul. Augustynika, blokują lewy pas ul. Królowej Jadwigi i w centrum tworzą się korki
Kierowcy samochodów, skręcający w ul. Augustynika, blokują lewy pas ul. Królowej Jadwigi i w centrum tworzą się korki Piotr Sobierajski
Dąbrowianie i kierowcy przejeżdżający przez miasto nie mają ostatnio szczęścia. Choć jeszcze rok temu urzędnicy zarzekali się, że budowa dodatkowej sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic Królowej Jadwigi i Augustynika nie zakorkuje w godzinach szczytu centrum, dziś przyznają, że jest inaczej.

Coraz mniejszą odpornością na stres wykazują się także ci posiadacze czterech kółek, którzy jadą z Ząbkowic ul. Gwardii Ludowej. Przy wjeździe w ul. Piłsudskiego mają straconych dobrych kilka, kilkananaście minut, bo z kolei tamtejsze światła jednorazowo „przepuszczają” tylko po dwa, trzy samochody.

– Tutaj potrzebna jest tylko działająca na przycisk sygnalizacja dla pieszych – podkreśla Antoni Nowak, mieszkaniec centrum. – Są w pobliżu dwa ronda, można zawrócić, a ten skręt w Augustynika nie jest nikomu potrzebny. Auta się tylko zatrzymują na czerwonym i pełno jest spalin, a wokół pełno bloków, szkoła – dodaje.
Rzeczywiście, dziś kierowcy chcący skręcić w ul. Augustynika blokują cały lewy pas ul. Królowej Jadwigi. Jeśli ktoś nie wie, że lepiej od razu ustawić się na prawym, to jadąc w stronę Redenu czy Gołonoga... sobie postoi.

Dlatego są już coraz bardziej konkretne plany, by powstał dodatkowy pas do lewoskrętu. Ale nie na torowisku tramwajowym, jak pierwotnie planowano. – Zlecimy w najbliższym czasie specjalistycznej firmie wykonanie opracowania, które pomoże nam w poprawie warunków jazdy, na odcinku ul. Królowej Jadwigi, od skrzyżowania z ul. Kościuszki do ronda na Redenie – mówi Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM. – Wstępny projekt nowego układu skrzyżowania z ul. Augustynika już jest. Dziś oba pasy jezdni w tym miejscu mają po 3,5 metra szerokości. Jeśli zmniejszymy je do 3,2 metra, to uda nam się wygospodarować trzeci pas, tylko do skrętu w ul. Augustynika, tak by nie blokować płynnego ruchu. Miałby wtedy 2,9 metra szerokości, a minimum na drodze wojewódzkiej wynosi 2,7 metra – dodaje.

O ile tu można liczyć na pozytywne zmiany, o tyle w przypadku Gołonoga miasto nie planuje żadnych udogodnień. Tak więc sznury aut na ul. Gwardii Ludowej jak były, tak będą.

– Światła te działają w systemie akomodacyjnym, zmieniającym program sygnalizacji świetlnej, zgodnie z sytuacją panującą w danym momencie na drodze – tłumaczy Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM. – To najbardziej optymalny systemem, stosowany obecnie. Wydłużenie zielonego światła dla kierowców jadących od strony ulicy Gwardii Ludowej spowoduje skrócenie czasu sygnału zielonego dla kierujących z pozostałych kierunków. Program jest aktualizowany tak często, jak tylko jest to możliwe. Tak by maksymalnie skrócić czas oczekiwania, również dla samochodów jadących od strony ulicy Gwardii Ludowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto