Zobacz zdjęcia -kliknij TUTAJ!
Przebudowany odcinek zyskał nową kanalizację deszczową, nowa jest także konstrukcja jezdni i nawierzchnia. Powstał również chodnik i zatoka z miejscami do parkowania oraz nowoczesne oświetlenie. Dodatkowo przystanek autobusowy w kierunku Będzina zyskał nową zatokę, która zostanie udostępniona w późniejszym terminie po stężeniu betonu. Na razie autobusy będą zatrzymywać się na obu pasach jezdni.
Przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię w stronę Będzina umożliwi przebudowę jezdni w kierunku centrum na tym samym odcinku. W trakcie przebudowy zachowany zostanie dojazd do posesji i do sklepu sieci Lidl.
– Zakres prac będzie taki sam, jak na otwieranej jezdni, czyli budowa nowej kanalizacji deszczowej i przekładka sieci, nowa konstrukcja jezdni z nową nawierzchnią oraz chodnik. Po tej stronie drogi powstanie także droga rowerowa – wylicza Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
W tej części miasta ruch jest dość mocno utrudniony, bowiem kierowcy, po zjeździe z wyznaczonej w poniedziałek 17 kwietnia drogi, muszą ponownie zjechać na drugą stronę ul. Sobieskiego w kierunku Będzina. Tam ruch odbywa się w dwóch kierunkach po jednej jezdni. I tak jest aż do granicy z Będzinem, a po drodze trzeba uważać na nowym rondzie, jakie niedawno otwarte zostało całkowicie dla kierowców w rejonie urzędu pracy i zjazdu na nową obwodnicę śródmieścia za Hutą Bankową.
W Dąbrowie Górniczej wymieniają całe torowisko tramwajowe, budują ronda i wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe
W mieście trwa obecnie przebudowa całego torowiska tramwajowego. Nowe pojawi się obecnie na długości prawie 5 kilometrów (to prawie 10 km toru pojedynczego), od Powiatowego Urzędu Pracy aż do ulicy Kasprzaka. Ostatnio ekipy montowały na nowych słupach, których jest ponad 250, sieć trakcyjną łańcuchową. Zakończenie tych prac i wznowienie ruchu tramwajowego na całym odcinku planowane jest do 30 sierpnia tego roku.
Jednocześnie przebudowywana będzie kolejna część układu drogowego.
- Rondo turbinowe przy ul. Tysiąclecia powinno być gotowe przed końcem czerwca, natomiast rondo u zbiegu alei Majakowskiego i Poniatowskiego przed końcem tego roku. Podobne terminy zakładamy w przypadku zintegrowanych przystanków. Ten na Manhattanie, gdzie wytyczone są już wjazdy i rozpocznie się budowa peronu, będzie gotowy do połowy roku, natomiast przystanek zintegrowany przy al. Róż powstanie przed końcem tego roku – mówi Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Przebudowa ul. Sobieskiego jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.
Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?