Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: kończą drogę rowerową, potem oznakowanie
Prace w rejonie przejazdu rozpoczęły się na początku września 2021 roku od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Jednocześnie ekipy budowlane zaczęły przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory, z którego od listopada korzystają kierowcy. Zamknięcie przejazdu umożliwiło rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami.
Zobacz zdjęcia z budowy kliknij TUTAJ!
Dzisiaj ulice i nowe ronda są już wyasfaltowane, niedługo nawierzchnię zyskają również drogi rowerowe. Jak informuje miasto wprowadzone rozwiązania upłynniają ruch i podnoszą bezpieczeństwo.
W nocy z niedzieli 4 czerwca na poniedziałek 5 czerwca układana była warstwa ścieralna asfaltu na rondzie na skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego, a także na jezdni tej ulicy.
Po 12 czerwca zaplanowane zostało wykonywanie asfaltobetonowych nawierzchni na drogach rowerowych, które przy przejazdach przez jezdnie pokryte będą żywiczną powłoką w kolorze czerwonym. Pod koniec miesiąca malowane będzie także oznakowanie poziome. Prace wykończeniowe i porządkowe mają potrwać do końca czerwca.
Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: nowy wiadukt, nowe perony
Nowy układ torowo-drogowy przy stacji Dąbrowa Górnicza – Gołonóg to wspólna inwestycja miasta i PKP PLK S.A, warta 67,5 mln zł i realizowana przez dąbrowską spółkę Nowak – Mosty. W jej ramach wybudowane zostały m.in. ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. 28 kwietnia otwarta została natomiast droga pod torowiskiem, która zastąpiła dotychczasowy przejazd kolejowy. Obok jezdni biegnie chodnik i droga rowerowa.
Wprowadzone rozwiązania usprawniają ruch w tym rejonie i ułatwiają przemieszczanie się między stronami miasta przedzielonymi torami. Przejście czy przejazd dołem poprawia również bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców, bo eliminuje ryzyko niezwykle groźnego potrącenia czy zderzenia z pociągiem.
W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torowiskiem. Są też nowe dojścia na perony, również od strony ulicy Parkowej.
– Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind – podkreśla Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.
W miejscu starego peronu została zachowana rezerwa dla torów kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.
W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia wraz z nowymi miejscami parkingowymi. Miasto cały czas zabiega, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. Lokalne władze, podobnie jak miało to miejsce w przypadku remontowanego dworca w centrum, zadeklarowały chęć wynajmu części pomieszczeń w zmodernizowanym budynku dworcowym.
iPolitycznie - w jakim momencie w relacji polsko-ukraińskich jesteśmy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?