Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy tunel dla pieszych i rowerzystów powstaje w Dąbrowie Górniczej - zdjęcia. Ułatwi też podróżowanie pasażerom kolei

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak powstaje kolejny tunel pod linią kolejową w Dąbrowie Górniczej Strzemieszycach

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak powstaje kolejny tunel pod linią kolejową w Dąbrowie Górniczej Strzemieszycach Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak/UM DG
W Dąbrowie Górniczej powstaje kolejne udogodnienie dla mieszkańców oraz pasażerów. Coraz bardziej widać efekty prac przy budowie nowego tunelu pod torowiskiem kolejowym. Po dzielnicy Ząbkowice oraz śródmieściu tym razem powstaje on w dzielnicy Strzemieszyce, gdzie zastąpi niezbyt wygodne i bezpieczne przejście przez torowisko kolejowe.

Nowe tunel pieszo-rowerowy w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce ma ułatwić także dostęp do peronów, także osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. To wspólna inwestycja PLK i miasta Dąbrowa Górnicza. Przedsięwzięciem zajmuje się firma Nowak-Mosty, mając duże doświadczenie w tego typu inwestycjach. Jej dziełem jest bowiem m.in. wspomniany wcześniej tunel pieszo-rowerowy, który powstał w śródmieściu, wprowadzając pod ziemię ruch w ulicy Kościuszki.

Cena netto inwestycji w Strzemieszycach to 9,6 mln zł. Cała inwestycja nosi nazwę: „Zaprojektowanie oraz budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo – rowerowego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce w km 69,004 na linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny” w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.

W stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce powstanie wygodne i bezpieczne przejście podziemne, łączące dwie strony miasta od ul. Towarowej do ul. Transportowej. Z tej stacji pasażerowie udają się w podróż do Sławkowa, Olkusza czy Tunelu na linii do Kielc oraz do Sosnowca czy Katowic. Obecnie widać już część wykopu, w którym poprowadzony zostanie tunel.

Podziemne przejście pieszo-rowerowe o długości około 50 metrów będzie zadaszone. Zadaszone pochylnie, które powstaną po północnej i południowej części, mają mieć odpowiednio 72 i 47 m długości oraz 5,7 m szerokości. Ułatwią podróżowanie osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. W przejściu i dojściach będą ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Na poręczach zostaną umieszczone informacje w języku Braille’a.

W przejściu będzie wyznaczona specjalna ścieżka dla rowerzystów. Pojawią się także kamery monitoringu. Przejście będzie wyposażone w system informacji pasażerskiej, m.in. nagłośnienie, oświetlenie, czytelne tablice z opisem wyjść, kierunków jazdy pociągów itp. Wiadomo też, że do nowego przejścia prowadzić będzie droga pieszo-rowerowa o szerokości 4 metrów (2 metry dla ruchu rowerowego i 2 metry dla ruchu pieszego). Miasto zapowiedziało także, że powstanie dodatkowo punkt przesiadkowy w rejonie ulicy Transportowej. Poza przystankiem autobusowym będzie tam także parking dla samochodów i rowerów.

- Prace powinny zakończyć się w czwartym kwartale 2023 roku – poinformowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowe S.A.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto