Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel pod torami kolejowymi, nowe perony, drogi i dwa ronda. Tak zmienia się Dąbrowa Górnicza

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak zmienia się stacja w Dąbrowie Górniczej - Gołonogu oraz cały układ komunikacyjny wokół niej 

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak zmienia się stacja w Dąbrowie Górniczej - Gołonogu oraz cały układ komunikacyjny wokół niej Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
W Dąbrowie Górniczej – Gołonogu trwa przebudowa stacji kolejowej, budowa nowego tunelu pod torami kolejowymi, a w dalszej kolejności centrum przesiadkowego. Z każdym tygodniem widać postępy, a teraz pojawił się zarys drugiego ronda, jakie powstaje od strony ulicy Parkowej. Cały czas trwa też przebudowa al. Zagłębia Dąbrowskiego.

Po ułożeniu toru nr 2 trwała tam budowa peronu nr 2 od strony dworca. Potem ruch pociągów został przełożony na ułożony wcześniej tor. Wtedy też rozpoczęła się przebudowa toru nr 1 na ponad 800-metrowym odcinku, budowa peronu nr 1 od strony ul. Parkowej oraz budowa drugiej części tunelu drogowo-pieszo-rowerowego. Przyspieszają teraz także prace przy budowie drugiego ronda – na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową.

- Rozpoczęły się prace związane z drugim etapem przebudowy przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Budujemy przejście podziemne. Wykonano wykop pod segment S1, S2 oraz rozpoczęto zbrojenie płyty fundamentowej segmentu S2. Kontynuujemy również wykop pod platformę roboczą dla robót palowych pod palisadę wiaduktu kolejowego pod torem nr 1. Trwają oczywiście też prace przy budowie peronu nr 1 - informuje Maciej Woźniak, kierownik robót mostowych.

Prace w rejonie przejazdu rozpoczęły się na początku września 2021 roku od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Jednocześnie ekipy budowlane zaczęły przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory, z którego od listopada korzystają kierowcy. Zamknięcie przejazdu umożliwiło rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami.

Na stacji Gołonóg powstaną nowe zewnętrzne perony: przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Komunikację między nimi oraz dostanie się z jednej strony miasta na drugą ułatwi podziemne przejście. – Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind – podkreśla Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. Przebudowa obejmuje również tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Termin zakończenia prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe, miasto cały czas zabiega, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu.

Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto