Sygnalizacja świetlna działa już na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, Kasprzaka i Wiśniowej, na tak zwanym rondzie Budowniczych Huty Katowice, które rondem w rozumieniu prawa drogowego nie jest. Tym bardziej przydadzą się faktycznie nowe sygnalizatory, zmieniające przed wjazdem tramwaju na jezdnię migające światło pomarańczowe na czerwone.
- Zmieniające się światło daje faktycznie podczas przejazdu priorytet tramwajom. Ta sygnalizacja i wszystkie inne, które pojawiły się wzdłuż nowego torowiska tramwajowego na ulicy Kasprzaka zostały zamontowane na wniosek miasta. I docelowo to właśnie miasto zajmie się utrzymaniem tej infrastruktury – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich SA.
W sumie wzdłuż ul. Kasprzaka pojawiło się dziewięć urządzeń ostrzegających o nadjeżdżających tramwajach. - Działa już sygnalizacja na rondzie Budowniczych Huty Katowice oraz od strony ulicy Zaplecze. Wkrótce włączonych zostanie pięć sygnalizatorów ostrzegających pieszych, umieszczonych wzdłuż linii tramwajowej, a jako ostatnie będą działać dwa urządzenia na przejazdach przez torowisko, prowadzące do usytuowanych w pobliżu firm – informuje Andrzej Zowada.
W Dąbrowie Górniczej wymienione i zmodernizowane zostało w 2019 oraz 2020 roku właśnie całe torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Kasprzaka. To pierwsze zadanie inwestycyjne z unijnym dofinansowaniem, realizowane na terenie tego miasta. Inwestycję, wartą ponad 51 mln zł netto, zrealizowało Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. wybrane w drodze postępowania przetargowego.
Zadanie obejmowało przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka, od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Zaplecze wraz z częścią pętli Gołonóg. Łącznie przebudowanych zostało 5800 metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2800 metrów.
Zadanie „Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze” było elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?