Wyłączenie sygnalizacji świetlnej i ustawienie na skrzyżowaniu minironda ma związek z poszerzeniem placu budowy o przyległe do skrzyżowania fragmenty al. Piłsudskiego. Po obu jej stronach wkrótce rozpocznie się budowa kanalizacji deszczowej.
– Wszystkie kierunki ruchu na skrzyżowaniu zostały utrzymane. Podobnie będzie, gdy budowa kanalizacji obejmie samo skrzyżowanie. Wtedy zmieniać się będą jedynie pasy, którymi kierowcy jadący ulicą Tysiąclecia - od strony WORD-u - będą wjeżdżać na skrzyżowanie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
W efekcie wprowadzonych w środę zmian ruch w obu kierunkach – między rondem Budowniczych Huty Katowice a Komendą Miejską Policji – odbywa się po jezdni w kierunku centrum. Wyłączona na tym odcinku jezdnia w kierunku huty jest natomiast w przebudowie.
We wrześniu planowane jest przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię w kierunku huty. Wtedy też rozpocznie się modernizacja jezdni w kierunku centrum.
Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.
Efektem planowanych zmian - związanych bezpośrednio z pojawieniem się w całym mieście nowego torowiska tramwajowego - będzie w tej części miasta (Gołonogu, Redenie) m.in. rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowany przystanek autobusowo-tramwajowy na Mahnattanie, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?