Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: Aleja Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia gotowe po remoncie. Wyglądają świetnie

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak wygląda po generalnej przebudowie aleja Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak wygląda po generalnej przebudowie aleja Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Studio DG
Aleja Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej jest już gotowa po generalnym remoncie. Kierowcy cieszą się m.in. z płynnej jazdy i dwóch nowych rond, a piesi i rowerzyści z nowych ścieżek rowerowych oraz równych chodników.

Co ważne, generalny remont tej ważnej miejskiej drogi zakończył się długo przed planowanym terminem, ale patrząc na tempo prac można się było tego spodziewać. Ta inwestycja rozpoczęła się dokładnie 24 lutego 2020 roku, a miała się zakończyć do czerwca br. Tymczasem mamy początek maja i wszystko jest gotowe. Łącznie z oznakowaniem pionowym i poziomym, które było jeszcze uzupełniane przed minionym weekendem.

Po modernizacji poprawiła się nie tylko nawierzchnia, ale powstały też drogi rowerowe, chodniki i dwa ronda usprawniające ruch. Całe zadanie obejmowało odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstały na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej oraz al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia.

Na zmodernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane zostały drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa została odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znalazł się asfaltowy odcinek pieszo-rowerowy, po którym można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawiło się bezpieczeństwo przechodniów.

Na ulicy Tysiąclecia, tam gdzie biegła droga rowerowa, powstały nowe miejsca postojowe. Nowa droga rowerowa została odseparowana od ruchu samochodowego i wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ulic Tysiąclecia i Prusa stało się tzw. skrzyżowaniem wyniesionym. Jego tarcza została podniesiona do poziomu chodników, co wymusiło ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znalazły się trzy przejścia dla pieszych – dwa przez ul. Tysiąclecia (w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa.

Wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” sp. z o.o. Jej wartość wyniosła 9,3 mln zł.

Tak wygląda po generalnej przebudowie aleja Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Dąbrowa Górnicza: Aleja Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia ...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto