Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza informacja publiczna: nowe zasady wprowadzone

PAS
Dąbrowa Górnicza informacja publiczna. W UM wprowadzone zostały nowe zasady udzielania informacji publicznej. W tej sprawie wydane zostało zarządzenie prezydenta miasta.

Dąbrowa Górnicza informacja publiczna: nowe zasady wprowadzone

Zasady udzielania informacji publicznej w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej

Prawo do informacji publicznej obejmuje w szczególności prawo do:

1. Udostępnienia informacji o:

a) organach gminy i osobach sprawujących w nich funkcje oraz ich zadaniach i kompetencjach,
b) zadaniach gminy, sposobie ich realizacji oraz efektach działań,
c) instytucjach i jednostkach organizacyjnych gminy, ich strukturze i organizacji,
d) majątku gminy,
e) programach, planach i projektach Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

2. Wstępu na sesje Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej i posiedzenia jej komisji.
3. Wglądu do dokumentów publicznych.
4. Kopiowania dokumentów urzędowych.
5. Uzyskania wyciągów lub odpisów.
6. Uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego.
7. Przesłania informacji publicznej pocztą elektroniczną lub przeniesienia jej na powszechnie stosowany nośnik.
8. Uzyskania informacji do jej ponownego wykorzystywania.

§ 2
1. Udostępnieniu podlegają informacje wynikające z działania organów gminy oraz wykonywania zadań publicznych przez gminę i jej jednostki.
2. Dokumentami publicznymi, które podlegają udostępnieniu są w szczególności:
a) protokoły sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej,
b) protokoły posiedzeń komisji Rady Miejskiej,
c) uchwały organów gminy,
d) statuty i regulaminy organizacyjne Rady Miejskiej i Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej,
e) dokumentacja przetargowa, zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.)
f) zestawienia i sprawozdania, w tym finansowe i statystyczne.

3. Dokumentów wymienionych w ust. 2 nie udostępnia się w zakresie, w jakim naruszałoby to zapis § 3 niniejszych zasad.

§ 3

Nie udostępnia się w szczególności:

1. Dokumentów, których udostępnienie mogłoby naruszyć przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).
2. Dokumentów zawierających dane indywidualne i dane osobowe w rozumieniu art. 10 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 o statystyce publicznej (tekst jednolity z 28 maja 2012r, poz. 591, z późniejszymi zmianami).
3. Dokumentów zawierających informacje objęte tajemnicą skarbową, bankową, ubezpieczeniową itp.
4. Dokumentów zawierających informacje objęte ochroną na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2002r., Dz. U. Nr 101,

poz. 926 z późniejszymi zmianami).
5. Dokumentów dotyczących spraw objętych toczącym się postępowaniem dyscyplinarnym lub karnym, z wyjątkiem osób pełniących funkcje publiczne w zakresie tych zadań lub funkcji.
6. Dokumentów w trakcie opracowywania, będących projektami wewnętrznych aktów prawnych lub decyzji, jeżeli ich przedwczesne udostępnienie mogłoby spowodować zakłócenie toczącego się postępowania.
7. Dokumentów, które objęte są tajemnicą na podstawie innych przepisów, niż określone

w punktach 1 – 6 niniejszego paragrafu.

§ 4

Uzyskiwanie informacji publicznej następuje poprzez:

1. Ogłaszanie informacji publicznej, w tym dokumentów urzędowych w Biuletynie Informacji Publicznej.
2. Wykładanie oraz zamieszczanie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
3. Udostępnienie w formie ustnej bez pisemnego wniosku.
4. Udostępnienie na pisemny wniosek.
5. Bezpośredni wgląd do wskazanego dokumentu w wydziale/komórce równorzędnej, w której dokument jest przechowywany. Przeglądanie dokumentów i sporządzanie z nich notatek odbywa się w godzinach pracy Urzędu Miejskiego, w obecności pracownika wyznaczonego przez osobę upoważnioną do udostępnienia dokumentów (pracownik może na życzenie wnioskodawcy wykonać kserokopie wskazanego dokumentu).
6. Przeglądanie dokumentów w komputerze zainstalowanym w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego:
- zbioru uchwał Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej, protokołów sesji Rady Miejskiej, posiedzeń
Komisji Rady Miejskiej,
- internetowych stron Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

§ 5

1. Osobami upoważnionymi do udostępnienia dokumentów publicznych są kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu.
2. Osoby wymienione w ust. 1, mogą upoważniać każdorazowo podległych im pracowników do udzielania informacji publicznej.
3. Informację będącą informacją publiczną w formie odpowiedzi ustnej, może udzielić zainteresowanemu każdy pracownik Urzędu Miejskiego, zgodnie ze swoimi kompetencjami.

§ 6

1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w tym terminie, powiadamia się wnioskodawcę w tym terminie o powodach opóźnienia oraz
o terminie, w jakim informacja będzie udostępniona, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

§ 7

1. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, chyba że środki techniczne nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
2. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona zgodnie z wnioskiem, należy powiadomić pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia zgodnie z wnioskiem i wskazać, w jaki sposób i w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.

§ 8

Informacje publiczne udostępniane pisemnie, mają być oznaczone danymi określającymi:

1. Podmiot udostępniający informacje.
2. Tożsamość osoby, która wytworzyła informację lub odpowiada za jej treść.
3. Tożsamość osoby, która udostępniła informację.
4. Datę udostępnienia informacji.
5. Informację, kto może udzielić dodatkowych informacji.

§ 9

1. Wnioski o udostępnienie informacji publicznej mogą być składane:
- w sekretariatach Prezydenta Miasta lub jego zastępców,
- w Punkcie Informacyjnym – BOI,
- w wydziałach Urzędu Miejskiego.
2. Wnioski podlegają rejestracji.

§ 10

1. Centralny rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej zwany dalej „rejestrem centralnym” prowadzony jest przez wyznaczonego pracownika Wydziału Administracyjnego – Referatu Organizacyjnego.
2. Każdy wniosek jest rejestrowany w „rejestrze centralnym” i przekazywany do realizacji do merytorycznego wydziału. Jeżeli do udzielenia odpowiedzi wymagana jest informacja z więcej niż jednego wydziału Urzędu Miejskiego, wniosek jest kserowany i dekretowany na wydziały, których wniosek dotyczy.
3. Odpowiedzi na wniosek udziela wydział Urzędu Miejskiego, do którego wniosek został złożony, na podstawie odpowiedzi z wydziałów, których wniosek dotyczył.
4. Kopia odpowiedzi na złożony wniosek pozostaje w dokumentach wydziałowych, a kserokopia jest przekazana do Wydziału Administracyjnego – Referatu Organizacyjnego , do pracownika prowadzącego „rejestr centralny”, w celu rejestracji daty odpowiedzi i archiwizacji dokumentu.
5. Jeżeli wniosek o udzielenie informacji publicznej wpływa drogą elektroniczną, wniosek oraz odpowiedź, po wydrukowaniu, przekazywany jest do Wydziału Administracyjnego – Referatu Organizacyjnego w celu rejestracji, archiwizacji oraz repozytorium w BIP.
6. Rejestr może być prowadzony manualnie lub informatycznie.

§ 11

1. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania, o którym mowa w § 7, ust. 2 niniejszych zasad o udostępnienie informacji, następują w drodze decyzji.
2. Do decyzji stosuje się przepisy KPA, z tym że:
- odwołanie od decyzji rozpatruje się w terminie 14 dni,
- uzasadnienie decyzji zawiera imiona, nazwiska i funkcje osób, które zajęły stanowisko

w toku postępowania, oraz oznaczenie podmiotów, ze względu na których dobra wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji.

§ 13

1. Informacje publiczne są udostępniane w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.
2. Za udostępnienie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania można nałożyć opłatę, jeżeli przygotowanie informacji w sposób wskazany we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.
3. Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania i przekazania informacji publicznej dla ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.

§ 14

Udostępnienie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania nie może wprowadzać ograniczenia korzystania z tej informacji przez innych użytkowników, chyba że jest to niezbędne dla prawidłowego wykonywania zadań publicznych.

§ 15

Pracownicy udzielający informacji publicznej nie są obowiązani do opracowywania, w szczególności przetworzenia informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczania z nich wyciągów, jeżeli spowoduje to konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto