Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: Prezydent Podraza i radni apelują ws. skrócenia trasy Szybkiej Kolei Regionalnej

PAS,zal
arc
arc Arkadiusz Ławrywianiec
Władze Dąbrowy Górniczej protestują przeciwko wykluczeniu tego miasta z planów organizacji Szybkiej Kolei Regionalnej i skróceniu jej przebiegu tylko do dworca w Sosnowcu.

Do marszałka województwa śląskiego Adama Matusiewicza trafi specjalny apel, podpisany przez prezydenta miasta Zbigniewa Podrazę, przewodniczącą Rady Miejskiej Agnieszkę Pasternak oraz dąbrowskich radnych. Oczekują oni od marszałka decyzji, która pozwoli Dąbrowie Górniczej jak najszybciej znaleźć się na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej.

W apelu tym czytamy m.in., że argument o braku czynnego dworca PKP w mieście, przytaczany przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego, jest absurdalny, ponieważ decyzję o zamknięciu dworca w centrum i likwidacji kas podjęły władze PKP. To właśnie one w październiku zlikwidowały także ostatnią czynną kasę biletową na dworcu w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach. A dziś zakup biletu możliwy jest w pociągu, bez dodatkowych opłat, bezpośrednio u konduktorów.

Dąbrowski dworzec tętnił kiedyś życiem. Zobacz archiwalne zdjęcia...

Treść apelu:

Apel do Marszałka Województwa Śląskiego
w sprawie skrócenia trasy Szybkiej Kolei Regionalnej do Sosnowca,
z wykluczeniem Dąbrowy Górniczej

W ostatnim czasie pojawiają się w mediach, niepokojące informacje dotyczące Szybkiej Kolei Regionalnej. Jednym z przykładów może być tekst autorstwa Piotra Purzyńskiego, zatytułowany „Szybka kolej do Dąbrowy prędko nie dojedzie”, opublikowany 24 listopada w portalu internetowym www.sosnowiec.gazeta.pl.
W świetle faktów przytoczonych w artykule, jako mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, czujemy się marginalizowani i wykluczeni z Górnośląsko - Zagłębiowskiej Aglomeracji. Od samego początku pojawienia się projektu Szybkiej Kolei Regionalnej Dąbrowa Górnicza była żywo zainteresowana uczestniczeniem w nim. Dzisiaj okazuje się, że Dąbrowa zostaje z projektu „po cichu” wyłączona, a linia ma się kończyć w Sosnowcu.
Dlaczego Szybka Kolej Regionalna ma dojeżdżać tylko do Sosnowca, skoro jej wprowadzenie ma na celu poprawę dostępu do stolicy regionu oraz poprawić komunikację w całym województwie?
W informacjach prasowych przytaczana jest wypowiedź pracownika Urzędu Marszałkowskiego, który za jeden z powodów skrócenia trasy Szybkiej Kolei Regionalnej do Sosnowca, z wykluczeniem Dąbrowy Górniczej, podaje nieczynny dworzec w Dąbrowie, co w naszej ocenie jest argumentem absurdalnym, zwłaszcza że po likwidacji kas, zakup biletu możliwy jest w pociągu, bez dodatkowych opłat bezpośrednio u konduktorów.
Warto przypomnieć, że to władze PKP w zeszłym roku podjęły decyzję o zamknięciu dworca i likwidacji kas biletowych w Dąbrowie Górniczej Centrum, a także o zlikwidowaniu w październiku tego roku, ostatniej działającej kasy biletowej na dworcu w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach.
Protestujemy przeciwko takiemu traktowaniu społeczności Dąbrowy Górniczej i apelujemy do Pana Marszałka o zajęcie stanowiska w tej sprawie i podjęcie działań, aby jednak Dąbrowa Górnicza jak najszybciej znalazła się na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej, a mieszkańcy Dąbrowy nie czuli się w województwie mieszkańcami gorszej kategorii.


NAJBOGATSI I NAJBIEDNIEJSI POSŁOWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ KONIECZNIE
TOP 14 poszukiwanych przestępców w woj. śląskim ZOBACZ ICH TWARZE

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto