Od połowy września tego roku, kiedy przez tory przy ul. Konopnickiej przejechał ostatni samochód, prace na dawnym przejeździe nabrały tempa. Najpierw przy pomocy wibromłota wykop został zabezpieczony ściankami Larsena, potem wybrana została z niego ziemia.
W środę 6 października budowniczy lali już beton pod ławę fundamentową, na czwartek 7 października i piątek 8 października zaplanowali natomiast montaż drugiego segmentu przejścia. Wszystko zgodnie z harmonogramem, który firma Nowak-Mosty przedstawiła w zeszłym tygodniu miastu.
W kolejnych krokach planowane jest zespolenie obu segmentów. Pierwszy z nich powstał, kiedy przejazd został czasowo zamknięty na początku roku. Na koniec czeka wylewanie na mokro żelbetowych elementów wyjścia i wejścia.
– Potem przejście zostanie zaizolowane, zasypane od góry i przekazane torowcom – zapowiada Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.
Gdy torowcy zajmą się układaniem na górze toru kolejowego, budowniczy pracować będą przy budowie zejścia i wyjścia z tunelu.
Przejście, które powstaje pod torami, będzie służyło pieszym i rowerzystom. Kierowcy skorzystają natomiast z drugiego tunelu pod torami, który powstaje na przedłużeniu ul. Kościuszki.
Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Nowak-Mosty, przejście zostanie udostępnione pieszym i rowerzystom w nowym roku.
Budowa tunelu w ul. Konopnickiej jest częścią budowy centrum przesiadkowego przy stacji Dąbrowa Górnicza i przebudowy układu drogowego w centrum. W ramach tej inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; wspomniany tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany.
W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont przejdzie ul. Kolejowa, gdzie powstanie uzbrojenie i kanalizacja, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Za 229 mln zł zadanie wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie prowadzone jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?