Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pierwszy krok do budowy centrów przesiadkowych i tuneli pod torami kolejowymi

PAS, mat. prasowe
Nowe centrum przesiadkowe powstanie w pobliżu dworca PKP w centrum, który też czeka na gruntowny remont
Nowe centrum przesiadkowe powstanie w pobliżu dworca PKP w centrum, który też czeka na gruntowny remont PAS
Centra przesiadkowe i tunele pod torami kolejowymi to elementy większej układanki, na którą złożą się też przebudowa dworców kolejowych w centrum i Gołonogu, a także całkowita zmiana organizacji ruchu w mieście. W czwartek władze miejskie ogłosiły przetarg na projekt przebudowy rejonów dworców w centrum i Gołonogu. Powstać mają tam właśnie m.in. wspomniane centra przesiadkowe i tunele pod torami. Kto je zaprojektuje?

Pierwszy krok do budowy centrów przesiadkowych i tuneli pod torami kolejowymi

- Od lipca, razem z PKP PLK, przygotowywaliśmy dokumentację niezbędną do rozpoczęcia zmian wokół dworców w Gołonogu i Centrum. Dzisiaj ogłaszamy przetarg i czekamy na projektantów, którzy podejmą się wyzwania i pomogą nam stworzyć m.in. centra przesiadkowe oraz oczekiwane przez wszystkich tunele i przejścia podziemne pod torami przedzielającymi miasto – poinformował w czwartek Marcin Bazylak, zastępca prezydenta miasta.

W centrum miasto planuje stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego złożonego z przystanków autobusowych, parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów. Dodatkowo powstanie zupełnie nowy węzeł drogowy umożliwiający podjechanie bezpośrednio pod budynek dworca oraz komunikujący go z rewitalizowanymi terenami dawnej fabryki maszyn DEFUM (projekt Fabryka Pełna Życia). Miasto zadeklarowało też chęć najmu części pomieszczeń przebudowanego dworca.

Po stronie kolei będzie przebudowa torowisk i peronów, budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami oraz przede wszystkim budowa tunelu drogowego łączącego ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego.

Jeśli chodzi o Gołonóg, to podobnie jak w centrum zadaniem gminy będzie stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z przystankami autobusowymi, parkingami oraz wypożyczalnią rowerów. Powstaną też dwa nowe węzły łączące dotychczasowy układ komunikacyjny z planowanym przez PKP tunelem w miejscu obecnego przejazdu kolejowego.

Poza budową tunelu, kolej zajmie się przebudową torowisk i peronów oraz budową podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami. Zwieńczeniem całości będą remonty dworców w centrum i Gołonogu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dabrowagornicza.naszemiasto.pl Nasze Miasto