Pogoria III: nowa ścieżka wokół jeziora i łącznik z "czwórką", a do tego... [FOTO, HARMONOGRAM]
Miasto zleciło opracowanie dokumentacji projektowej firmie Kanad, a całość będzie kosztowała 492 tysięcy złotych. O taką też kwotę uszczuplona zostanie na początek pula 2 mln zł, jaka w miejskich planach inwestycyjnych zapisana została na tę inwestycję w 2017 i 2018 roku.
To, co najważniejsze dla kierowców i tych, którzy lubią wypoczywać nad Pogorią III, to fakt, że w pierwszej kolejności na dojazdowych skrzyżowaniach pojawią się trzy ronda. Przy ul. Malinowe Górki powstanie również przystanek autobusowy.
- Ta inwestycja jest naturalną konsekwencją działań podjętych przez nas wcześniej. Jest także efektem rosnącego z roku na rok zainteresowania mieszkańców dąbrowskimi zbiornikami wodnymi jako miejscami wypoczynku i rekreacji. Mieliśmy zaczynać w tym roku, ale w wyniku analiz i konsultacji, zakres prac projektowych znacznie się zwiększył. Na początku przyszłego roku zamierzamy wyłonić wykonawcę prac pierwszego etapu i przeprowadzić je przed przyszłorocznym sezonem letnim. Poza budową rond i przystanku autobusowego, prace obejmą budowę kanalizacji oraz dobudowę nowej drogi w miejscu, którędy dziś poprowadzony jest wyjazd z parkingu nad jeziorem – mówi Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Rowerzystów i rolkarzy ucieszą z pewnością plany przebudowy prawie 6-kilometrowej ścieżki wokół jeziora. Ma zostać w pełni oświetlona, a piesi będą mieli do spacerów swoją część.
- Przygotujemy również propozycję połączenia Pogorii III z „czwórką” bezpiecznym łącznikiem. To bardzo ułatwi życie rowerzystom i rolkarzom. Dodatkowo uwzględniliśmy oświetlenie istniejącej ścieżki rowerowej wokół Pogorii III i jej przebudowę. O taką inwestycję, która odseparuje ruch pieszy od rowerowego dzięki poszerzeniu istniejącej ścieżki, a w niektórych miejscach poprowadzeniu ich osobnym śladem, dąbrowianie upominają się już od dawna – dodaje wiceprezydent Bazylak.
W przypadku łącznika obu jezior planowana jest wstępnie budowa tunelu pod torami kolejowymi, które dziś zmuszają rowerzystów do zsiadania i przenoszenia sprzętu na drogę prowadzącą w stronę Pogorii IV.
Ostatnim etapem prac będzie natomiast budowa nowego parkingu dla kilkuset samochodów w rejonie ul. Średniej i Piaskowej. - W kolejnych latach planujemy oddalić od jeziora parking dla samochodów i stworzyć obok Centrum Sportów Letnich i Wodnych atrakcyjną przestrzeń publiczną. Dzięki temu tereny wokół Pogorii staną się przyjaźniejsze: dla rowerzystów, biegaczy, matek z dziećmi, seniorów – podkreśla Marcin Bazylak.
OTO PEŁEN ZAKRES POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW PRAC W REJONIE POGORII III.
Najpierw realizowany będzie jednak etap II, a kolejność realizacji kolejnych także może ulec zmianie, w zależności od kosztów i bieżących potrzeb.
Etap I
Opracowanie dokumentacji projektowej dla połączenia ścieżką pieszo-rowerową Pogorii III z Pogorią IV – Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Planowana jest budowa tunelu pod torami kolejowymi. Orientacyjna lokalizacja połączenia – miejsce przy przepuście wodnym Pogorii IV na Pogorię III.
Etap II realizowany w pierwszej kolejności
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy układu komunikacyjnego wraz ze zmianą rozwiązań komunikacyjnych w rejonie skrzyżowania ulic: Olszowa –Konopnickiej, Olszowa –Granicza, budowę drogi w ciągu ulic Olszowa - Malinowe Górki, budowę dróg rowerowych, budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz budowy szaletu miejskiego. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego.
Etap III
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ścieżki rowerowej wokół Pogorii III wraz z oświetleniem, która musi objąć opracowanie min 2 koncepcji rozwiązań projektowych związanych z opracowaniem projektu rozdzielenia ścieżki rowerowej od ciągu pieszo-biegowego (należy rozważyć możliwość wykonania bieżni tartanowej lub zaproponować inne rozwiązanie technologii wykonania).
Etap IV
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi wraz z infrastrukturą oraz drogą rowerową na odcinku od skrzyżowania ulic Konopnickiej – Olszowej do ulicy Robotniczej. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego.
Etap V
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy parkingu wraz z budową dróg obsługujących oraz wykonanie połączenia drogowego z ulicą Średnią. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego.
Termin realizacji zamówienia: do 31.12.2018 r, w tym:
- termin wykonania koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez zamawiającego dla etapów I-V - do 4 miesięcy od dnia podpisania umowy (do końca września br. )
- termin wykonania dokumentacji projektowej dla etapu II wraz ze skutecznym złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę/wniosku o wydanie decyzji na realizację inwestycji w terminie do dnia 15.12.2017 roku. Na początek 2018 roku zaplanowany jest przetarg na realizacje zadania. Inwestycja ma zakończyć się przed sezonem 2018 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?